Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Nowoczesne opakowania do żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nowoczesne opakowania do żywności
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Centrum Bioimmobilizacji i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Bartkowiak <Artur-Bartkowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomir Lisiecki <Slawomir.Lisiecki@zut.edu.pl>, Małgorzata Mizielińska <Malgorzata.Mizielinska@zut.edu.pl>, Agnieszka Romanowska-Osuch <Agnieszka.Romanowska-Osuch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 12 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 6 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza podstawowa z zakresu chemii, biochemii, fizyki, ogólnej technologii żywności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej najważniejszych materiałów opakowaniowych, opakowań i systemów pakujących stosowanych w produkcji towarowej oraz projektowania i doboru opakowań oraz systemów pakujacych do określonych grup żywności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań, definicje i znaczenie opakowań, podstawowe terminy związane z opakowaniami, wymagania stawiane opakowaniom a ich funkcje1
T-A-2Postęp w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych1
T-A-3Opakowania papierowe sposoby poprawy ich właściwości2
T-A-4Nowoczesne opakowania z tworzyw sztucznych oraz metody ich formowania4
T-A-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (kody kreskowe i matrycowe, RFID, techniki druku)3
T-A-6Kolokwium (test)1
12
wykłady
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd konwencjonalnych materiałów do produkcji opakowań jednostkowych do żywności1
T-W-2Postęp w dziedzińie opakowań metalowych i szklanych1
T-W-3Nowoczesne opakowania papierowe i drewniane1
T-W-4Kierunki rozwoju w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych (przegląd najważniejszych polimerów stosowanych do otrzymywania opakowań, substancje pomocnicze; ekologiczne opakowania z tworzyw)2
T-W-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody kreskowe i matrycowe, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań, RFID)1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie się do kolokwiów6
A-A-3Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń6
A-A-4Studiowanie literatury przedmiotu6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Samodzielnie powtarzanie i uzupełnianie wiedzy z tematyki przedmiotu5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu z wykładów10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_W01
Potrafi zaproponować opakowanie i system pakowania dla poszczególnych grup żywności. Zna wytyczne do projektowania i doboru opakowań (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności produktów żywnościowych oraz ich zmiany w czasie przechowywania wraz z najważniejszymi metodami ich utrwalania).
TZZ_2A_W13R2A_W05InzA2_W01, InzA2_W02C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_U01
Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, systemem i rodzajem pakowania a jakością uzyskanych i przechowywanych produktów spożywczych
TZZ_2A_U16R2A_U05InzA2_U03C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania, poszerzania i aktualizacji wiedzy zakresie nowych i innowacyjnych technologii i rozwiązań w pakowalnictwie produktów żywnosciowych
TZZ_2A_K04R2A_K01, R2A_K07C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_W01
Potrafi zaproponować opakowanie i system pakowania dla poszczególnych grup żywności. Zna wytyczne do projektowania i doboru opakowań (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności produktów żywnościowych oraz ich zmiany w czasie przechowywania wraz z najważniejszymi metodami ich utrwalania).
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_U01
Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, systemem i rodzajem pakowania a jakością uzyskanych i przechowywanych produktów spożywczych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-1zc_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania, poszerzania i aktualizacji wiedzy zakresie nowych i innowacyjnych technologii i rozwiązań w pakowalnictwie produktów żywnosciowych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Nierzwicki W., Opakowania, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 1997
  2. Czerniawskiego B. i Michniewicza J., Opakowania żywności, Agro Food Technology, Czeladź, 1998
  3. Kwiatkowski J., Ćwieczenia z towaroznawstwa opakowań, Wydawnictwo AE, Poznań, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Mysona Mieczysław, Towaroznawstwo opakowań, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Krakowie, Kraków, 1972
  2. Korzeniowski A., Skrzypek M, Ekologistyka zużytych opakowań, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań, definicje i znaczenie opakowań, podstawowe terminy związane z opakowaniami, wymagania stawiane opakowaniom a ich funkcje1
T-A-2Postęp w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych1
T-A-3Opakowania papierowe sposoby poprawy ich właściwości2
T-A-4Nowoczesne opakowania z tworzyw sztucznych oraz metody ich formowania4
T-A-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (kody kreskowe i matrycowe, RFID, techniki druku)3
T-A-6Kolokwium (test)1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd konwencjonalnych materiałów do produkcji opakowań jednostkowych do żywności1
T-W-2Postęp w dziedzińie opakowań metalowych i szklanych1
T-W-3Nowoczesne opakowania papierowe i drewniane1
T-W-4Kierunki rozwoju w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych (przegląd najważniejszych polimerów stosowanych do otrzymywania opakowań, substancje pomocnicze; ekologiczne opakowania z tworzyw)2
T-W-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody kreskowe i matrycowe, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań, RFID)1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie się do kolokwiów6
A-A-3Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń6
A-A-4Studiowanie literatury przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Samodzielnie powtarzanie i uzupełnianie wiedzy z tematyki przedmiotu5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu z wykładów10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-1zc_W01Potrafi zaproponować opakowanie i system pakowania dla poszczególnych grup żywności. Zna wytyczne do projektowania i doboru opakowań (podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, wybrane własności produktów żywnościowych oraz ich zmiany w czasie przechowywania wraz z najważniejszymi metodami ich utrwalania).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W13Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie projektowania produktów spożywczych, linii technologicznych w tym systemów pakowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej najważniejszych materiałów opakowaniowych, opakowań i systemów pakujących stosowanych w produkcji towarowej oraz projektowania i doboru opakowań oraz systemów pakujacych do określonych grup żywności.
Treści programoweT-A-1Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań, definicje i znaczenie opakowań, podstawowe terminy związane z opakowaniami, wymagania stawiane opakowaniom a ich funkcje
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd konwencjonalnych materiałów do produkcji opakowań jednostkowych do żywności
T-W-2Postęp w dziedzińie opakowań metalowych i szklanych
T-W-3Nowoczesne opakowania papierowe i drewniane
T-W-4Kierunki rozwoju w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych (przegląd najważniejszych polimerów stosowanych do otrzymywania opakowań, substancje pomocnicze; ekologiczne opakowania z tworzyw)
T-W-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody kreskowe i matrycowe, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań, RFID)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-1zc_U01Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, systemem i rodzajem pakowania a jakością uzyskanych i przechowywanych produktów spożywczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U16Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, przetwarzaniem a jakością uzyskanych produktów spożywczych uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej najważniejszych materiałów opakowaniowych, opakowań i systemów pakujących stosowanych w produkcji towarowej oraz projektowania i doboru opakowań oraz systemów pakujacych do określonych grup żywności.
Treści programoweT-A-1Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań, definicje i znaczenie opakowań, podstawowe terminy związane z opakowaniami, wymagania stawiane opakowaniom a ich funkcje
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd konwencjonalnych materiałów do produkcji opakowań jednostkowych do żywności
T-W-2Postęp w dziedzińie opakowań metalowych i szklanych
T-W-3Nowoczesne opakowania papierowe i drewniane
T-W-4Kierunki rozwoju w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych (przegląd najważniejszych polimerów stosowanych do otrzymywania opakowań, substancje pomocnicze; ekologiczne opakowania z tworzyw)
T-W-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody kreskowe i matrycowe, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań, RFID)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-1zc_K01Ma świadomość potrzeby dokształcania, poszerzania i aktualizacji wiedzy zakresie nowych i innowacyjnych technologii i rozwiązań w pakowalnictwie produktów żywnosciowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej najważniejszych materiałów opakowaniowych, opakowań i systemów pakujących stosowanych w produkcji towarowej oraz projektowania i doboru opakowań oraz systemów pakujacych do określonych grup żywności.
Treści programoweT-A-1Zajęcia organizacyjne. Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań, definicje i znaczenie opakowań, podstawowe terminy związane z opakowaniami, wymagania stawiane opakowaniom a ich funkcje
T-W-1Rola i funkcje współczesnych opakowań, podział i przegląd konwencjonalnych materiałów do produkcji opakowań jednostkowych do żywności
T-W-2Postęp w dziedzińie opakowań metalowych i szklanych
T-W-3Nowoczesne opakowania papierowe i drewniane
T-W-4Kierunki rozwoju w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych (przegląd najważniejszych polimerów stosowanych do otrzymywania opakowań, substancje pomocnicze; ekologiczne opakowania z tworzyw)
T-W-5Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności (przepisy związane z etykietowaniem opakowań, kody kreskowe i matrycowe, drukowanie materiałów opakowaniowych i opakowań, RFID)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli