Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana z uz (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 15 1,01,00zaliczenie
lektoratLK3 30 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)6
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)6
T-LK-4Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)3
T-LK-5Genetyka (artykuły)3
T-LK-6Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)6
T-LK-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
30
lektorat
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)6
T-LK-2Komórka (artykuły)3
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.6
A-LK-5Egzamin.2
60
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.13
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
MS_2A_W06R2A_W02C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
MS_2A_U01, MS_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-2, S-3
MS_2A_A1-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
MS_2A_U01, MS_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3M-1, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
MS_2A_K01R2A_K01, R2A_K02, R2A_K03, R2A_K07C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
MS_2A_A1-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, Biology for the IB Diploma, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
  2. Coordination of Cell Cycle Events by Ran GTPase, http://www.nature.com/scitable/topicpage/coordination-of-cell-cycle-events-by-ran-14428259, 2013
  3. Aging and cell division, http://www.nature.com/scitable/topicpage/aging-and-cell-division-14230076, 2013
  4. Genetic recombination, http://www.nature.com/scitable/topicpage/genetic-recombination-514, 2013
  5. Developing the chromosome theory, http://www.nature.com/scitable/topicpage/developing-the-chromosome-theory-164, 2013
  6. The study of genetics and disease. Gene interaction and disease., http://www.nature.com/scitable/topicpage/gene-interaction-and-disease-987, 2013

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)6
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)6
T-LK-4Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)3
T-LK-5Genetyka (artykuły)3
T-LK-6Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)6
T-LK-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
30

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)6
T-LK-2Komórka (artykuły)3
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)6
15

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.6
A-LK-5Egzamin.2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.13
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W06Ma znajomość słownictwa fachowego w języku obcym na poziomie B2+ w danej dziedzinie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-LK-2Komórka (artykuły)
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-LK-2Komórka (artykuły)
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-LK-2Komórka (artykuły)
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-LK-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-LK-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-LK-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-LK-2Komórka (artykuły)
T-LK-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0