Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S1)

Sylabus przedmiotu Elementy prawa w pracy laboratoryjnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elementy prawa w pracy laboratoryjnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Sawicki <Wojciech.Sawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o państwie i prawie w zakresie nauczania w szkole sredniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie ogólnych wiadomości o prawie.
C-2Poznanie elementarnej wiedzy z zakresu prawa pracy.
C-3Poznanie baz aktów prawnych oraz umiejętności ich wyszukiwania.
C-4Poznanie uwarunkowań prawnych działalnosci laboratoriów badawczych i diagnostycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Funkcjonowanie Laboratorium Diagnostycznego w świetle ustawy o działalności leczniczej i ustawy o swobodzie działalności gospodarcze3
T-A-2Problem odpowiedzialności karnej i zawodowej diagnosty laboratoryjnego.3
T-A-3Prawo Zamówień Publicznych jako nowa forma pozyskiwania zamówień dla Laboratorium Diagnostycznego3
T-A-4Podstawy prawne nadzoru sanitarno-epidemiologicznego3
T-A-5Podstawy prawne urzędowej kontroli żywności i jakości wód3
15
wykłady
T-W-1Bazy aktów prawnych: wyszukiwanie i poruszanie się po aktach prawnych zarówno prawodawstwa polskiego jak i unijnego.5
T-W-2Pojęcie prawa, w tym: cechy prawa, gałęzie prawa, relacje: Państwo - Prawo, rodzaje norm i przepisów prawa, pojęcie stosunku prawnego, budowa aktu normatywnego, hierarchia aktów prawnych, stanowienie, przestrzeganie i stosowanie prawa15
T-W-3Elementy prawa pracy: przedsiębioraca i poracownik, wzajemne relacje, zasady traktowania pracowników, obowiązki pracownika, odpowiedzialność materialna pracowników wobec przedsiębiorcy, obowiązki przedsiębiorcy wynikające ze stosunku pracy, organizacja i porządek w procesie pracy. Podstawowe założenia kodeksowe BHP. Obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie BHP.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i omówienie zagadnień15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Prezentacje i prace studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne obejmujące zaprezentowane treści wykładowe sprawdzające efekty kształcenia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A6-1_W01
Student potrafi określić prawne podstawy życia społecznego i gospodarczego, potrafi określić źródła prawa, ich hierarchię potrafi rozróżnicać formy oranizacyjne podmiotów prawa, ich relacje zewnętrzne i wewnętrzne, ma świadomość istnienia różnych gałęzi prawa.
MS_1A_W02R1A_W02, R1A_W08InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2, C-3, C-4T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A6-1_U01
Student nabywa umiejętności wyszukiwania przepisów regulujących zdarzenie prawne n. umowę o pracę, umowę najmu, umowę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, umowę spółki cywilnej, potrafi znaleźć pomoc prawną.
MS_1A_U01, MS_1A_U10R1A_U01, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10InzA_U03, InzA_U04C-2, C-3, C-4T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A6-1_K01
Student jest władny do kwalifikowania zdarzeń prawnych i świadmość potrzeby bieżącego zapoznawania się z przepisami regulującymi daną dziedzinę z uwagi na prawne skutki zdarzeń i zmian przepisów prawnych
MS_1A_K01, MS_1A_K05, MS_1A_K03R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2, C-3, C-4T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_A6-1_W01
Student potrafi określić prawne podstawy życia społecznego i gospodarczego, potrafi określić źródła prawa, ich hierarchię potrafi rozróżnicać formy oranizacyjne podmiotów prawa, ich relacje zewnętrzne i wewnętrzne, ma świadomość istnienia różnych gałęzi prawa.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_A6-1_U01
Student nabywa umiejętności wyszukiwania przepisów regulujących zdarzenie prawne n. umowę o pracę, umowę najmu, umowę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, umowę spółki cywilnej, potrafi znaleźć pomoc prawną.
2,0Brak wiedzy o strukturze prawa i umiejętności posługiwania się aktami prawnymi.
3,0Opanowanie podstawowych wiadomości o prawie.
3,5Opanowanie podstawowych wiadomości o prawie, zrozumienie problemów, ale brak samodzielnosci w ich rozwiązaniu.
4,0Dobra znajomość teoretyczna przedmiotu wraz ze znajomością rozwiązań omawianych na zajęciach.
4,5Opanowanie umiejętności na poziomie wychodzącym ponad ocenę dobrą, ale brak zdolności prezentacji prostego rozwiązania.
5,0Biegła znajomość uwarunowań prawnych objętych przedmiotem zajęć, w tym, trafność kwalifikacji prawnej zdarzeń wywołujących skutki z jednoczesną zdolnością prezentacji rozwiązania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_A6-1_K01
Student jest władny do kwalifikowania zdarzeń prawnych i świadmość potrzeby bieżącego zapoznawania się z przepisami regulującymi daną dziedzinę z uwagi na prawne skutki zdarzeń i zmian przepisów prawnych
2,0Student nie potrafi kwalifikować zdarzeń prawnych, co wynika z nieznajomosci podstawych zasad prawnych.
3,0Student poprawnie definiuje zdarzenia prawne.
3,5Student świadomie i porawnie definiuje zdarzenia prawne, stara się zanleźć rozwiazanie.
4,0Student nie tylko poprawnie kwalifikuje zdarzenia prawne, dokonując ich analizy ale również potrafi prowadzić dyskusję o przypadku prawnym.
4,5Student poprawnie kwalifikuje zdarzenia prawne, dokonując ich analizy, potrafi prowadzić dyskusję o przypadku prawnym. Umie znaleźć pomoc prawną w rozwiązaniu problemu.
5,0Student szybko, trafnie i rzeczowo kwalifikuje zdarzenie prawne, proponując przy tym proste rozwiązanie. Na bierząco śledzi zmiany w prawie umiejąć je dostosować do specyfiki swojej pracy.

Literatura podstawowa

  1. Maciej Nowak, Podstawy prawa w Polsce. Prawo dla nieprawników, CeDeWu.pl, Warszawa, 2009, 1, ISBN: 9788375561883

Literatura dodatkowa

  1. Anna Huk-Augustynowicz, Anna Widarska, Podstawy prawa dla diagnostów laboratoryjnych, OINPHARMA, Warszawa, 2009, 1, ISBN: 9788361364047

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Funkcjonowanie Laboratorium Diagnostycznego w świetle ustawy o działalności leczniczej i ustawy o swobodzie działalności gospodarcze3
T-A-2Problem odpowiedzialności karnej i zawodowej diagnosty laboratoryjnego.3
T-A-3Prawo Zamówień Publicznych jako nowa forma pozyskiwania zamówień dla Laboratorium Diagnostycznego3
T-A-4Podstawy prawne nadzoru sanitarno-epidemiologicznego3
T-A-5Podstawy prawne urzędowej kontroli żywności i jakości wód3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bazy aktów prawnych: wyszukiwanie i poruszanie się po aktach prawnych zarówno prawodawstwa polskiego jak i unijnego.5
T-W-2Pojęcie prawa, w tym: cechy prawa, gałęzie prawa, relacje: Państwo - Prawo, rodzaje norm i przepisów prawa, pojęcie stosunku prawnego, budowa aktu normatywnego, hierarchia aktów prawnych, stanowienie, przestrzeganie i stosowanie prawa15
T-W-3Elementy prawa pracy: przedsiębioraca i poracownik, wzajemne relacje, zasady traktowania pracowników, obowiązki pracownika, odpowiedzialność materialna pracowników wobec przedsiębiorcy, obowiązki przedsiębiorcy wynikające ze stosunku pracy, organizacja i porządek w procesie pracy. Podstawowe założenia kodeksowe BHP. Obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie BHP.10
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie prezentacji i omówienie zagadnień15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_A6-1_W01Student potrafi określić prawne podstawy życia społecznego i gospodarczego, potrafi określić źródła prawa, ich hierarchię potrafi rozróżnicać formy oranizacyjne podmiotów prawa, ich relacje zewnętrzne i wewnętrzne, ma świadomość istnienia różnych gałęzi prawa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, prawa i zarządzania przedsiębiorstwem oraz ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie ogólnych wiadomości o prawie.
C-2Poznanie elementarnej wiedzy z zakresu prawa pracy.
C-3Poznanie baz aktów prawnych oraz umiejętności ich wyszukiwania.
C-4Poznanie uwarunkowań prawnych działalnosci laboratoriów badawczych i diagnostycznych.
Treści programoweT-A-5Podstawy prawne urzędowej kontroli żywności i jakości wód
T-A-4Podstawy prawne nadzoru sanitarno-epidemiologicznego
T-A-3Prawo Zamówień Publicznych jako nowa forma pozyskiwania zamówień dla Laboratorium Diagnostycznego
T-A-2Problem odpowiedzialności karnej i zawodowej diagnosty laboratoryjnego.
T-A-1Funkcjonowanie Laboratorium Diagnostycznego w świetle ustawy o działalności leczniczej i ustawy o swobodzie działalności gospodarcze
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne obejmujące zaprezentowane treści wykładowe sprawdzające efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_A6-1_U01Student nabywa umiejętności wyszukiwania przepisów regulujących zdarzenie prawne n. umowę o pracę, umowę najmu, umowę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, umowę spółki cywilnej, potrafi znaleźć pomoc prawną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
MS_1A_U10Posiada umiejętność przeprowadzenia podstawowej analizy ekonomicznej procesu technologicznego oraz wprowadzenia właściwego systemu zarządzania bezpieczeństwem produkcji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Poznanie elementarnej wiedzy z zakresu prawa pracy.
C-3Poznanie baz aktów prawnych oraz umiejętności ich wyszukiwania.
C-4Poznanie uwarunkowań prawnych działalnosci laboratoriów badawczych i diagnostycznych.
Treści programoweT-A-5Podstawy prawne urzędowej kontroli żywności i jakości wód
T-A-4Podstawy prawne nadzoru sanitarno-epidemiologicznego
T-A-3Prawo Zamówień Publicznych jako nowa forma pozyskiwania zamówień dla Laboratorium Diagnostycznego
T-A-2Problem odpowiedzialności karnej i zawodowej diagnosty laboratoryjnego.
T-A-1Funkcjonowanie Laboratorium Diagnostycznego w świetle ustawy o działalności leczniczej i ustawy o swobodzie działalności gospodarcze
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne obejmujące zaprezentowane treści wykładowe sprawdzające efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy o strukturze prawa i umiejętności posługiwania się aktami prawnymi.
3,0Opanowanie podstawowych wiadomości o prawie.
3,5Opanowanie podstawowych wiadomości o prawie, zrozumienie problemów, ale brak samodzielnosci w ich rozwiązaniu.
4,0Dobra znajomość teoretyczna przedmiotu wraz ze znajomością rozwiązań omawianych na zajęciach.
4,5Opanowanie umiejętności na poziomie wychodzącym ponad ocenę dobrą, ale brak zdolności prezentacji prostego rozwiązania.
5,0Biegła znajomość uwarunowań prawnych objętych przedmiotem zajęć, w tym, trafność kwalifikacji prawnej zdarzeń wywołujących skutki z jednoczesną zdolnością prezentacji rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_A6-1_K01Student jest władny do kwalifikowania zdarzeń prawnych i świadmość potrzeby bieżącego zapoznawania się z przepisami regulującymi daną dziedzinę z uwagi na prawne skutki zdarzeń i zmian przepisów prawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia .
MS_1A_K05Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
MS_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Poznanie elementarnej wiedzy z zakresu prawa pracy.
C-3Poznanie baz aktów prawnych oraz umiejętności ich wyszukiwania.
C-4Poznanie uwarunkowań prawnych działalnosci laboratoriów badawczych i diagnostycznych.
Treści programoweT-A-5Podstawy prawne urzędowej kontroli żywności i jakości wód
T-A-4Podstawy prawne nadzoru sanitarno-epidemiologicznego
T-A-2Problem odpowiedzialności karnej i zawodowej diagnosty laboratoryjnego.
T-A-1Funkcjonowanie Laboratorium Diagnostycznego w świetle ustawy o działalności leczniczej i ustawy o swobodzie działalności gospodarcze
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną.
M-2Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne obejmujące zaprezentowane treści wykładowe sprawdzające efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi kwalifikować zdarzeń prawnych, co wynika z nieznajomosci podstawych zasad prawnych.
3,0Student poprawnie definiuje zdarzenia prawne.
3,5Student świadomie i porawnie definiuje zdarzenia prawne, stara się zanleźć rozwiazanie.
4,0Student nie tylko poprawnie kwalifikuje zdarzenia prawne, dokonując ich analizy ale również potrafi prowadzić dyskusję o przypadku prawnym.
4,5Student poprawnie kwalifikuje zdarzenia prawne, dokonując ich analizy, potrafi prowadzić dyskusję o przypadku prawnym. Umie znaleźć pomoc prawną w rozwiązaniu problemu.
5,0Student szybko, trafnie i rzeczowo kwalifikuje zdarzenie prawne, proponując przy tym proste rozwiązanie. Na bierząco śledzi zmiany w prawie umiejąć je dostosować do specyfiki swojej pracy.