Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)

Sylabus przedmiotu Marikultura:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marikultura
Specjalność Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów
Jednostka prowadząca Zakład Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Kiełpiński <Maciej.Kielpinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 3,00,00zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 35 3,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student przystępujący do zajęć z hodowli organizmów wodnych powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu biologii środowiska wodnego w tym ichtiologii, hydrochemii, biochemiii, fizjologii organizmów wodnych, matematyki i biofizyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury, z metodami i technikami akwakultury stosowanymi w świecie ze szczególnym uwzględnieniem chowu ryb w obiegach zamkniętych i larwikultury
C-2Praktyczne zapoznanie studentów z wybranymi technikami hodowli organizmów wodnych i z podstawowymi obliczeniami stosowanymi w akwakulturze

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Biotechnika rozrodu ryb6
T-L-2Podchów i produkcja materiału zarybieniowego6
T-L-3Obliczenia i projektowanie obiegów zamkniętych do chowu ryb morskich6
T-L-4Obliczenia i projektowanie obiektów do chowu skorupiaków6
T-L-5Obliczenia i projektowanie morskich hodowli sadzowych6
30
wykłady
T-W-1Hodowla glonów morskich2
T-W-2Produkcja biomasy w warunkach marikultury2
T-W-3Hodowla omułków2
T-W-4Hodowla ostryg2
T-W-5Hodowla przegrzebków, małży japońskich i innych małż2
T-W-6Hodowla krewetek słonowodnych4
T-W-7Chów skorupiaków morskich na przykładzie homarów i langust2
T-W-8Hodowla ryb morskich – łosoś atlantycki2
T-W-9Hodowla ryb morskich – dorada, labraks2
T-W-10Hodowla ryb z rodziny Acipenseridae4
T-W-11Hodowla ryb morskich - ryby płaskie2
T-W-12Chów tuńczyków2
T-W-13Chów zintegrowany2
30
ćwiczenia audytoryjne
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1wykonanie zadań, prezentacji i projektów60
A-L-2uczestnictwo w zajęciach30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
120
wykłady
A-W-1przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-W-2uczestnictwo w zajęciach30
60
ćwiczenia audytoryjne
0

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3film
M-4pokaz połączony z przeżyciem
M-5ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera
M-6ćwiczenia praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie sprawdzianów i rozwiązanych zadań
S-2Ocena podsumowująca: Na zakończenie zajęć zostaje przeprowadzony egzamin pisemny w postaci testu
S-3Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie prawidłowo przedstawionego projektu
S-4Ocena podsumowująca: ocena kompetencji społecznych nie podlega kwantyfikacji - zadaniem nauczyciela nie jest ocena de facto czyjegoś światopoglądu - jedynie można uznać (lub nie) że student zapoznał się z określonym podejściem - w tym przypadku oceny nie przeprowadzam

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S06_W01
ma podstawową wiedzę w zakresie stosowanych technik w marikulturze, zna biotechnikę chowu wybranych hydrobiontów, w tym biotechnologię rozrodu i podchowu młodocianych stadiów ryb
EMO_1A_W10R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-9, T-W-3, T-W-10, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-11, T-W-4, T-W-12, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-13M-2, M-3, M-1, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S06_U01
potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych, potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej
EMO_1A_U15R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-6, M-5, M-4S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S06_K01
ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
EMO_1A_K04R1A_K06, T1A_K05InzA_K01C-1T-W-9, T-W-3, T-W-10, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-11, T-W-4, T-W-12, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-13M-1S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S06_W01
ma podstawową wiedzę w zakresie stosowanych technik w marikulturze, zna biotechnikę chowu wybranych hydrobiontów, w tym biotechnologię rozrodu i podchowu młodocianych stadiów ryb
2,0nie ma podstawowej wiedzy w zakresie marikultury
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie marikultury
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie marikultury w wybranych zagadanieniach posiada wiedzę rozszerzoną
4,0ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury i potrafi w sposób twórczy podchodzić do zagadnień związanych z marikulturą
5,0ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury i potrafi powiązać poszczególne fakty w ciąg przyczynowo-skutkowy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S06_U01
potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych, potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej
2,0nie potrafi wykonać podstawowych czynności ichtiologa ani wykonać obliczeń inżynierskich
3,0potrafi wykonać podstawowe czynności ichtiologa i wykonać obliczenia inżynierskie
3,5potrafi wykonać trudniejsze czynności ichtiologa i wykonać bardziej złożone obliczenia inżynierskie
4,0wykonuje czynności ichtiologa i potrafi wykonać skomplikowane obliczenia inżynierskie
4,5poza spełenieniem wymagań oceny 4,0 podchodzi w sposób twórczy do zleconych zadań inżynierskich
5,0poza spełnieniem wymagać oceny 4,5 potrafi rozwiązać trudniejsze zadania inżynierskie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S06_K01
ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie marikultury
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym

Literatura podstawowa

  1. G.J.Holt, Larval fish nutrition, Wiley Blackwell, 2011
  2. A. Richmond, Handbook of Microalgal culture, Blackwell, 2003
  3. Jacek Sadowski, Rajmund Trzebiatowski,Jarosław Filipiak, Chów ryb. Przewodnik do ćwiczeń, AR Szczecin, Szczecin, 1999
  4. J. Sadowski, Wykłady z przedmiotu marikultura
  5. M. Landau, Introduction to Aquaculture, Wiley, 1991

Literatura dodatkowa

  1. różni, strony internetowe poświecone akwakulturze i strony czasopism poświęconych akwakulturze, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Biotechnika rozrodu ryb6
T-L-2Podchów i produkcja materiału zarybieniowego6
T-L-3Obliczenia i projektowanie obiegów zamkniętych do chowu ryb morskich6
T-L-4Obliczenia i projektowanie obiektów do chowu skorupiaków6
T-L-5Obliczenia i projektowanie morskich hodowli sadzowych6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hodowla glonów morskich2
T-W-2Produkcja biomasy w warunkach marikultury2
T-W-3Hodowla omułków2
T-W-4Hodowla ostryg2
T-W-5Hodowla przegrzebków, małży japońskich i innych małż2
T-W-6Hodowla krewetek słonowodnych4
T-W-7Chów skorupiaków morskich na przykładzie homarów i langust2
T-W-8Hodowla ryb morskich – łosoś atlantycki2
T-W-9Hodowla ryb morskich – dorada, labraks2
T-W-10Hodowla ryb z rodziny Acipenseridae4
T-W-11Hodowla ryb morskich - ryby płaskie2
T-W-12Chów tuńczyków2
T-W-13Chów zintegrowany2
30

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
0

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1wykonanie zadań, prezentacji i projektów60
A-L-2uczestnictwo w zajęciach30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-W-2uczestnictwo w zajęciach30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S06_W01ma podstawową wiedzę w zakresie stosowanych technik w marikulturze, zna biotechnikę chowu wybranych hydrobiontów, w tym biotechnologię rozrodu i podchowu młodocianych stadiów ryb
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W10Ma podstawową wiedzę w zakresie stosowanych technik w marikulturze, zna biotechnikę chowu wybranych gatunków hydrobiontów morskich, w tym biotechnologię rozrodu i podchowu młodocianych stadiów ryb w warunkach naturalnych i sztucznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury, z metodami i technikami akwakultury stosowanymi w świecie ze szczególnym uwzględnieniem chowu ryb w obiegach zamkniętych i larwikultury
Treści programoweT-W-9Hodowla ryb morskich – dorada, labraks
T-W-3Hodowla omułków
T-W-10Hodowla ryb z rodziny Acipenseridae
T-W-6Hodowla krewetek słonowodnych
T-W-1Hodowla glonów morskich
T-W-8Hodowla ryb morskich – łosoś atlantycki
T-W-11Hodowla ryb morskich - ryby płaskie
T-W-4Hodowla ostryg
T-W-12Chów tuńczyków
T-W-2Produkcja biomasy w warunkach marikultury
T-W-5Hodowla przegrzebków, małży japońskich i innych małż
T-W-7Chów skorupiaków morskich na przykładzie homarów i langust
T-W-13Chów zintegrowany
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3film
M-1wykład informacyjny
M-4pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na zakończenie zajęć zostaje przeprowadzony egzamin pisemny w postaci testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma podstawowej wiedzy w zakresie marikultury
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie marikultury
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie marikultury w wybranych zagadanieniach posiada wiedzę rozszerzoną
4,0ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury i potrafi w sposób twórczy podchodzić do zagadnień związanych z marikulturą
5,0ma rozszerzoną wiedzę w zakresie marikultury i potrafi powiązać poszczególne fakty w ciąg przyczynowo-skutkowy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S06_U01potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych, potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U15Potrafi przeprowadzić pełen cykl hodowlany w warunkach marikultury, w tym rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych wybranych gatunków ryb, umie w sposób praktyczny zrealizować chów ryb, dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego i hodowli sadzowej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Praktyczne zapoznanie studentów z wybranymi technikami hodowli organizmów wodnych i z podstawowymi obliczeniami stosowanymi w akwakulturze
C-1Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury, z metodami i technikami akwakultury stosowanymi w świecie ze szczególnym uwzględnieniem chowu ryb w obiegach zamkniętych i larwikultury
Treści programoweT-L-1Biotechnika rozrodu ryb
T-L-2Podchów i produkcja materiału zarybieniowego
T-L-3Obliczenia i projektowanie obiegów zamkniętych do chowu ryb morskich
T-L-4Obliczenia i projektowanie obiektów do chowu skorupiaków
T-L-5Obliczenia i projektowanie morskich hodowli sadzowych
Metody nauczaniaM-6ćwiczenia praktyczne
M-5ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera
M-4pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie prawidłowo przedstawionego projektu
S-1Ocena formująca: ocena zostaje przeprowadzona na podstawie sprawdzianów i rozwiązanych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać podstawowych czynności ichtiologa ani wykonać obliczeń inżynierskich
3,0potrafi wykonać podstawowe czynności ichtiologa i wykonać obliczenia inżynierskie
3,5potrafi wykonać trudniejsze czynności ichtiologa i wykonać bardziej złożone obliczenia inżynierskie
4,0wykonuje czynności ichtiologa i potrafi wykonać skomplikowane obliczenia inżynierskie
4,5poza spełenieniem wymagań oceny 4,0 podchodzi w sposób twórczy do zleconych zadań inżynierskich
5,0poza spełnieniem wymagać oceny 4,5 potrafi rozwiązać trudniejsze zadania inżynierskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S06_K01ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury, z metodami i technikami akwakultury stosowanymi w świecie ze szczególnym uwzględnieniem chowu ryb w obiegach zamkniętych i larwikultury
Treści programoweT-W-9Hodowla ryb morskich – dorada, labraks
T-W-3Hodowla omułków
T-W-10Hodowla ryb z rodziny Acipenseridae
T-W-6Hodowla krewetek słonowodnych
T-W-1Hodowla glonów morskich
T-W-8Hodowla ryb morskich – łosoś atlantycki
T-W-11Hodowla ryb morskich - ryby płaskie
T-W-4Hodowla ostryg
T-W-12Chów tuńczyków
T-W-2Produkcja biomasy w warunkach marikultury
T-W-5Hodowla przegrzebków, małży japońskich i innych małż
T-W-7Chów skorupiaków morskich na przykładzie homarów i langust
T-W-13Chów zintegrowany
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena kompetencji społecznych nie podlega kwantyfikacji - zadaniem nauczyciela nie jest ocena de facto czyjegoś światopoglądu - jedynie można uznać (lub nie) że student zapoznał się z określonym podejściem - w tym przypadku oceny nie przeprowadzam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie marikultury
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie marikultury a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym