Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja zasobów energetycznych

Sylabus przedmiotu Bioinżynieria środowiska wodnego - Blok:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bioinżynieria środowiska wodnego - Blok
Specjalność Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów
Jednostka prowadząca Zakład Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Nędzarek <Arkadiusz.Nedzarek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 2,00,00zaliczenie
laboratoriaL7 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW7 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student rozpoczynający przedmiot powinien mieć podstawową wiedzę w zakresie chemii, biochemii, fizyki, matematyki, biotechnologii i mikrobiologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
C-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Nanofiltracja wody2
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej2
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody2
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę2
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego4
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego4
T-L-7Elementy projektowania biogazowni4
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw4
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych6
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego2
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol6
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody6
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych2
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach marikultury2
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w marikulturze2
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz2
T-W-8Technologie produkcji biogazu2
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego3
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego3
30
ćwiczenia audytoryjne
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-L-3przygotowanie zadań, prezentacji i projektów60
120
wykłady
A-W-1uczestniczenie w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do egzaminu60
90
ćwiczenia audytoryjne
0

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia z użyciem komputera
M-3pokaz połączony z przeżyciem
M-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przeprowadzana w oparciu o rozwiązanie zadań projektowych oraz wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-3Ocena formująca: Identyfikacja zachowań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S01_W01
Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
EMO_1A_W03T1A_W06InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-3M-3, M-4, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S01_U01
potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
EMO_1A_U22T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-9, T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S01_K01
potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
EMO_1A_K04R1A_K06, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-9, T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-4, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-3M-4, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S01_W01
Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
2,0nie ma podstawowej wiedzy o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,0ma podstawową wiedzę o wybranych urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
4,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii i zna zasady działania i doboru ww urządzeń
4,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń oraz tworzenia linii technologicznych
5,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń, tworzenia linii technologicznych zna wady i zalety stosowanych urządzeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S01_U01
potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
2,0nie potrafi wykonać prostych obliczeń
3,0potrafi wykonać wybrane proste obliczenia i analizy
3,5potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,0potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,5potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić niektóre z uzyskanych wyników
5,0potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić uzyskane wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S01_K01
potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym

Literatura podstawowa

  1. O.I.Lekang, Aquaculture Enginnering, Blackwell, 2007
  2. R. Rautenbach, Procesy membranowe, WNT, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. różni, internetowe strony firm bioinżynieryjnych

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Nanofiltracja wody2
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej2
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody2
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę2
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego4
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego4
T-L-7Elementy projektowania biogazowni4
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw4
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego2
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol6
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody6
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych2
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach marikultury2
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w marikulturze2
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz2
T-W-8Technologie produkcji biogazu2
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego3
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego3
30

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
0

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-L-3przygotowanie zadań, prezentacji i projektów60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do egzaminu60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
0
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S01_W01Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach marikultury
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w marikulturze
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz
T-W-8Technologie produkcji biogazu
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody
Metody nauczaniaM-3pokaz połączony z przeżyciem
M-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma podstawowej wiedzy o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,0ma podstawową wiedzę o wybranych urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
4,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii i zna zasady działania i doboru ww urządzeń
4,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń oraz tworzenia linii technologicznych
5,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń, tworzenia linii technologicznych zna wady i zalety stosowanych urządzeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S01_U01potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U22Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne
Treści programoweT-L-1Nanofiltracja wody
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych
T-L-7Elementy projektowania biogazowni
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przeprowadzana w oparciu o rozwiązanie zadań projektowych oraz wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać prostych obliczeń
3,0potrafi wykonać wybrane proste obliczenia i analizy
3,5potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,0potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,5potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić niektóre z uzyskanych wyników
5,0potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić uzyskane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S01_K01potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
C-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne
Treści programoweT-L-1Nanofiltracja wody
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych
T-L-7Elementy projektowania biogazowni
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach marikultury
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w marikulturze
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz
T-W-8Technologie produkcji biogazu
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody
Metody nauczaniaM-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Identyfikacja zachowań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym