Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_2A_C06_W01 | Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu kompleksowego działania czynników siedliskowych oraz ekologicznej roli użytków zielonych w środowiskach przyrodniczym, rolniczym i zurbanizowanym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę w zakresie kształtowania i ochrony krajobrazu oraz planowania i wykorzystania użytków ekologicznych dla wzmocnienia stabilności biocenoz |
---|
ROL_2A_W05 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do organizacji i kierowania przedsiębiorstwem rolniczym oraz zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji rolniczej oraz organizacji gospodarstw agroturystycznych |
ROL_2A_W10 | posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji roślinnej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W06 | ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Student nabywa wiedzy z zakresu przyrodniczych podstaw funkcjonowania ekosystemów trawiastych oraz relacji zachodzących między nimi. Posiada ogólną wiedzę z zakresu gospodarki na użytkach zielonych oraz umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu waloryzacji i zagospodarowania użytków zielonych w gospodarstwach o różnych profilach produkcyjnych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Cech morfologiczne traw wpływające na ich walory dekoracyjne i użytkowe. Układanie mieszanek traw na różne siedliska glebowe z róznym przeznaczeniem. Ocena użytków zielonych różnymi metodami. Wykonywanie projektu użytku zielonego o różnym przeznaczeniu. |
---|
T-W-1 | Znaczenie użytków zielonych w gospodarstwach rolnych i agroturystycznych.
Rola i zakres oddziaływania czynników siedliskowych na runi łąk i pastwisk oraz ich praktyczne wykorzystanie w produkcji pasz w gospodarstwach agroturystycznych.
Zioła z łąk oraz ich wykorzystanie w gospodarstwie.
Pozaprodukcyjna rola nawierzchni trawiastych w gospodarstwie. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda praktyczna / pokaz ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie ma wiesdy z zakresu wielofunkcyjnego wykorzystania użytków zielonych. |
3,0 | Ma ogólną wiesdę z zakresu wielofunkcyjnej roli użytków zielonych. |
3,5 | Ma rozszerzoną wiesdę z zakresu wielofunkcyjnej roli użytków zielonych. |
4,0 | Ma wiesdę z zakresu specyfiki morfologicznej i fitochemicznej roślin w kontekście wielofunkcyjnej roli użytków zielonych. |
4,5 | Ma wiesdę z zakresu organizacji użytków zielonych o określonej funkcji. |
5,0 | Ma wiesdę z zakresu interpretacji funkcji użytków zielonych w zależności od użytków siedliskowych. |