Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo rolnicze
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eleonora Wrzesińska <Eleonora.Wrzesinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl>, Henryk Czyż <Henryk.Czyz@zut.edu.pl>, Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>, Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>, Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl>, Czesław Wołoszyk <Czeslaw.Woloszyk@zut.edu.pl>, Eleonora Wrzesińska <Eleonora.Wrzesinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu doświadczalnictwa, statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-4 | Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją. |
C-5 | Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 6 |
T-S-2 | Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 6 |
12 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna. | 5 |
T-S-2 | Interpretacja i dyskusja wyników badań. | 4 |
T-S-3 | Prezentacja wyników badań | 3 |
12 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich,przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej. | 38 |
A-S-3 | Konsultacje przedmiotowe | 10 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej. | 35 |
A-S-3 | Dyskusja wyników własnych z uzyskanymi przez innych Autorów. | 30 |
A-S-4 | Konsultacje przedmiotowe. | 13 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Metody programowe z użyciem komputera. |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_A03_W01 Student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. | ROL_2A_W10 | R2A_W01 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_A03_U01 Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | ROL_2A_U06 | R2A_U08, R2A_U09 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_A03_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki. | ROL_2A_K07 | R2A_K08 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_A03_W01 Student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. | 2,0 | Student nie posiada rozszerzonej, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzy dotyczacącej pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej. |
3,0 | Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i podstawową wiedzę z zakresu agroturystyki. | |
3,5 | Student posiada nieznacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. | |
4,0 | Student posiada znacznie rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. | |
4,5 | Student posiada dobrze rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. | |
5,0 | Student posiada bardzo rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę dotyczacą pisania prac dyplomowych z zakresu produkcji roślinnej i agroturystyki. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_A03_U01 Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. |
3,0 | Student posiada podstawową umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | |
3,5 | Student posiada nieznacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz oraz podstawową w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | |
4,0 | Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz nieznacznie pogłębioną w formułowaniu wniosków, w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | |
4,5 | Student posiada znacznie pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. | |
5,0 | Student posiada wielokierunkowo pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_A03_K01 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki. | 2,0 | Student biernie uczestniczy w zajęciach, nie wykazuje zainteresowania wykonywaniem badań i redagowaniem pracy magisterskiej. |
3,0 | Student biernie uczestniczy w zajęciach, wykonywaniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student jest mało aktywny na zajęciach, wykazuje pewną inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
4,0 | Student jest aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
4,5 | Student jest bardzo aktywny na zajęciach, wykazyje dużą inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
5,0 | Student jest aktywny na zajęciach, przejmuje inicjatywę w prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej, potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplonową., Złote Myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006