Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_D06-op_U01 | Po zrealizowaniu programu przedmiotu student nabędzie umiejętność samodzielnej oceny oraz przygotowywania praz w zakresie wykonywania bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U06 | Posługuje się Systemem Informacji Geograficznej (GIS) jako narzędziem do tworzenia baz danych o środowisku. Samodzielnie planuje zarządzanie biomasą i substancjami biogennymi w środowisku, rolnictwie i gospodarce komunalnej. Ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań. |
---|
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
OS_2A_U08 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona środowiska lub nauk pokrewnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych i różnych źródeł informacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie pozyskiwania i interpretacji zagadnień z zakresu monitoringu lasów |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Ocena uszkodzeń drzewostanów w aspekcie czasowym i przestrzennym |
---|
T-W-1 | Ocena odporności ekosystemów leśnych na kwaśne depozycje |
T-W-4 | Monitoring przeciwpożarowy |
T-W-5 | Monitoring zdrowotności i ochrony przeciwgradacyjnej drzewostanów |
T-W-2 | Wpływ warunków biocenotycznych na odporność drzewostanów |
T-A-1 | Podstawy prawne i wewnętrzne zarządzenia administracji LP w zakresie monitoringu lasów |
T-A-2 | Monitoring siedlisk leśnych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-3 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach terenowych |
---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach, udział w dyskusji |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne lub ustne części wykładowej i ćwiczeniowej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie posiada umiejętności samodzielnego wykonania bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych |
3,0 | student posiada zadowalające umiejętności umożliwiające samodzielne wykonanie bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych |
3,5 | student posiada zadowalające umiejętności umożliwiające samodzielne wykonanie bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych i potrafi je interpretować |
4,0 | student posiada dobre umiejętności umożliwiające samodzielne wykonanie bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych i potrafi je interpretować |
4,5 | student posiada dobre umiejętności umożliwiające samodzielne wykonanie bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych i potrafi je interpretować oraz wykazuje chęć ich pogłębienia |
5,0 | student posiada bardzo dobre umiejętności umożliwiające samodzielne wykonanie bilansów prawidłowego funkcjonowania ekosystemów leśnych i potrafi je interpretować oraz wykazuje chęć ich pogłębienia |