Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Techniki spajania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki spajania
Specjalność zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spajanie i cięcie termiczne, urządzenia i sprzęt spawalniczy,

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z nowoczesnymi technikami w spawalnictwie
C-2Zapoznanie studentów z możliwościami i stosowaniem w różnych gałęziach przemysłu nowych technik spwalniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i tradycyjne TIG stali stopowych2
T-L-2Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle2
T-L-3Spawanie GMAW ręczne i zautomatyzowane3
T-L-4Spawanie SAW2
T-L-5Spawanie ręczne MMA2
T-L-6Zgrzewanie oporowe materiałów o różnych właściwościach fizykomechanicznych, lutowanie2
T-L-7Cięcie tlenowe i plazmowe - jakość krawędzi ciętych2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do procesów spajania (spawanie, zgrzewanie, lutowanie i klejenie)5
T-W-2Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA2
T-W-3Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe2
T-W-4Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem2
T-W-5Metoda spawania CMT - Cold Metal Transfer1
T-W-6Procesy cięcia tworzyw konstrukcyjnych2
T-W-7Spawanie elektronowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Czytanie wskazanej literatury10
A-L-3Wykonywanie sprawozdań z przeprowadzonych zajęć laboratoryjnych3
28
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu3
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja audiowizualna (pokaz, film)
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Cząstkowe oceny z zajęć laboratoryjnyh na podstawie dostarczonych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z przedmiotu na koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_W01
Ma szczegółową wiedze w zakresie projektowania procesów spawania
ZIIP_2A_W02, ZIIP_2A_W01, ZIIP_2A_W09, ZIIP_2A_W04, ZIIP_2A_W12T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W09, T2A_W11C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować nowe technologie stosowane w spawalnictwie, potrafi je w odpowiedni sposób zastosować w różnych gałęziach przemysłu dla różnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych, potrafi ocenić przydatność metod
ZIIP_2A_U24, ZIIP_2A_U16, ZIIP_2A_U07, ZIIP_2A_U08, ZIIP_2A_U10T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz pracować w grupie korzystając ze zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności osobistych i społecznych
ZIIP_2A_K03, ZIIP_2A_K04, ZIIP_2A_K01T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-5, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_W01
Ma szczegółową wiedze w zakresie projektowania procesów spawania
2,0Student nie przyswoił wiedzy z zakresu nowych technologii w spawalnictwie, nie potrafi ich scharakteryzować, nie zna możliwości poszczególnych metod spajania, nie zna ich zastosowania dla elementów stalowych konstrukcji spawanych
3,0Student przyswoił wiedzę w zakresie dostatecznym, zna niektóre nowoczesne techniki spajania
3,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0
4,0Student zna większość nowoczesnych technologii w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują i potrafi je odróżnić
4,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0
5,0Student zna nowoczesne technologie w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują, zna ich możliwości, wie jak je zastosować dla różnych konstrukcji i elementów spawanych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować nowe technologie stosowane w spawalnictwie, potrafi je w odpowiedni sposób zastosować w różnych gałęziach przemysłu dla różnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych, potrafi ocenić przydatność metod
2,0Student nie potrafi scharakteryzować nowych technologii stosowanych w spawalnictwie, nie potrafi ich zastosować dla konkretnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych w różnych gałęziach przemysłu, nie potrafi ocenić przydatności poszczególnych metod
3,0Student przyswoił w zakresie dostatecznym niektóre nowe technologie stosowane w spawalnictwie ale nie potrafi ich zastosować
3,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0
4,0Student przyswoił w zakresie dobrym znajomość nowych technologii potrafi wykorzystywać niektóre z nich, dobiera materiały na konstrukcję spawaną, potrafi w sposób dobry scharakteryzować poszczególne metody i ich przydatność w zastosowaniach przemysłowych
4,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0
5,0Student przyswoił w zakresie bardzo dobrym znajomość nowych technologii spawalniczych potrafi je zastosować, dobiera materiały na konstrukcje spawane z uwzględnieniem technologii konstrukcji, potrafi je zastosować zna cechy charakterystyczne metod i ich przydatność

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/05_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz pracować w grupie korzystając ze zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności osobistych i społecznych
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  2. Klimpel A., Technologie laserowe w spawalnictwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. pod redakcją Pilarczyk J., Poradnik Inżyniera - Spawalnictwo tom 2, WNT, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i tradycyjne TIG stali stopowych2
T-L-2Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle2
T-L-3Spawanie GMAW ręczne i zautomatyzowane3
T-L-4Spawanie SAW2
T-L-5Spawanie ręczne MMA2
T-L-6Zgrzewanie oporowe materiałów o różnych właściwościach fizykomechanicznych, lutowanie2
T-L-7Cięcie tlenowe i plazmowe - jakość krawędzi ciętych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do procesów spajania (spawanie, zgrzewanie, lutowanie i klejenie)5
T-W-2Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA2
T-W-3Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe2
T-W-4Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem2
T-W-5Metoda spawania CMT - Cold Metal Transfer1
T-W-6Procesy cięcia tworzyw konstrukcyjnych2
T-W-7Spawanie elektronowe1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Czytanie wskazanej literatury10
A-L-3Wykonywanie sprawozdań z przeprowadzonych zajęć laboratoryjnych3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/05_W01Ma szczegółową wiedze w zakresie projektowania procesów spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIIP_2A_W01ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii produkcji
ZIIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
ZIIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
ZIIP_2A_W12posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych, cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z nowoczesnymi technikami w spawalnictwie
C-2Zapoznanie studentów z możliwościami i stosowaniem w różnych gałęziach przemysłu nowych technik spwalniczych
Treści programoweT-W-2Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA
T-W-3Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe
T-W-4Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem
T-W-5Metoda spawania CMT - Cold Metal Transfer
T-L-1Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i tradycyjne TIG stali stopowych
T-L-2Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja audiowizualna (pokaz, film)
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Cząstkowe oceny z zajęć laboratoryjnyh na podstawie dostarczonych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z przedmiotu na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przyswoił wiedzy z zakresu nowych technologii w spawalnictwie, nie potrafi ich scharakteryzować, nie zna możliwości poszczególnych metod spajania, nie zna ich zastosowania dla elementów stalowych konstrukcji spawanych
3,0Student przyswoił wiedzę w zakresie dostatecznym, zna niektóre nowoczesne techniki spajania
3,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0
4,0Student zna większość nowoczesnych technologii w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują i potrafi je odróżnić
4,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0
5,0Student zna nowoczesne technologie w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują, zna ich możliwości, wie jak je zastosować dla różnych konstrukcji i elementów spawanych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/05_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować nowe technologie stosowane w spawalnictwie, potrafi je w odpowiedni sposób zastosować w różnych gałęziach przemysłu dla różnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych, potrafi ocenić przydatność metod
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządzania produkcją i innowacjami
ZIIP_2A_U16potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych
ZIIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z nowoczesnymi technikami w spawalnictwie
C-2Zapoznanie studentów z możliwościami i stosowaniem w różnych gałęziach przemysłu nowych technik spwalniczych
Treści programoweT-W-2Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA
T-W-3Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe
T-W-4Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem
T-W-5Metoda spawania CMT - Cold Metal Transfer
T-L-1Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i tradycyjne TIG stali stopowych
T-L-2Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja audiowizualna (pokaz, film)
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Cząstkowe oceny z zajęć laboratoryjnyh na podstawie dostarczonych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z przedmiotu na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować nowych technologii stosowanych w spawalnictwie, nie potrafi ich zastosować dla konkretnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych w różnych gałęziach przemysłu, nie potrafi ocenić przydatności poszczególnych metod
3,0Student przyswoił w zakresie dostatecznym niektóre nowe technologie stosowane w spawalnictwie ale nie potrafi ich zastosować
3,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0
4,0Student przyswoił w zakresie dobrym znajomość nowych technologii potrafi wykorzystywać niektóre z nich, dobiera materiały na konstrukcję spawaną, potrafi w sposób dobry scharakteryzować poszczególne metody i ich przydatność w zastosowaniach przemysłowych
4,5Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0
5,0Student przyswoił w zakresie bardzo dobrym znajomość nowych technologii spawalniczych potrafi je zastosować, dobiera materiały na konstrukcje spawane z uwzględnieniem technologii konstrukcji, potrafi je zastosować zna cechy charakterystyczne metod i ich przydatność
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/05_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz pracować w grupie korzystając ze zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z nowoczesnymi technikami w spawalnictwie
C-2Zapoznanie studentów z możliwościami i stosowaniem w różnych gałęziach przemysłu nowych technik spwalniczych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do procesów spajania (spawanie, zgrzewanie, lutowanie i klejenie)
T-W-2Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA
T-W-3Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe
T-W-4Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem
T-W-5Metoda spawania CMT - Cold Metal Transfer
T-W-6Procesy cięcia tworzyw konstrukcyjnych
T-L-1Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i tradycyjne TIG stali stopowych
T-L-7Cięcie tlenowe i plazmowe - jakość krawędzi ciętych
T-L-4Spawanie SAW
T-L-3Spawanie GMAW ręczne i zautomatyzowane
T-L-6Zgrzewanie oporowe materiałów o różnych właściwościach fizykomechanicznych, lutowanie
T-L-5Spawanie ręczne MMA
T-L-2Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja audiowizualna (pokaz, film)
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Cząstkowe oceny z zajęć laboratoryjnyh na podstawie dostarczonych sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z przedmiotu na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków