Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_B04_U01 | Umiejętności opisu procesów technicznych, a także formułowania matematycznych modeli decyzyjnych dotyczących sytuacji występujących w przedsiębiorstwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
---|
T_1A_U21 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla środków transportu i procesu logistycznego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie |
T_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U20 | potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie metod rozwiązywania wybranych problemów decyzyjnych oraz interpelacji uzyskanych wyników. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii
Klasyfikacja modeli decyzyjnych
Programowanie liniowe
Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych
Metoda SIMPLEX
Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego
Programowanie dynamiczne
Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT
Zagadnienia masowej obsługi kolejek
Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą
Zarządzanie zapasami |
---|
T-P-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii
Klasyfikacja modeli decyzyjnych
Programowanie liniowe
Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych
Metoda SIMPLEX
Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego
Programowanie dynamiczne
Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT
Zagadnienia masowej obsługi kolejek
Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą
Zarządzanie zapasami |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady na podstawie prezentacji, projekt na podstawie rozwiązywania zadań |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu pod koniec semestru |
---|
S-2 | Ocena formująca: Egzamin ustny podczas sesji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu. |
3,5 | Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. |
4,0 | Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne. |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu. |