Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_IBR/06_U01 | Student uzyskuje wiedzę na temat przepisów i zasad obowiązujących podczas projektowania i budowania pojazdów używanych w transporcie. Wiadomości na temat fizjologii i ergonomii człowieka ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców . Dowiaduje się jak należy projektować tabor samochodowy spełniającego najwyższe normy oraz wykorzystujący najnowsze osiągnięcia nauki i techniki . |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentówz pojęciem ergonomii,jej zasadami oraz podstawowymi zagadnieniami. Uzyskanie wiedzy na temat przepisów i zasad obowiązujących podczas projektowania i budowania pojazdów używanych w transporcie.Poznanie niezbędnych wiadomości na temat fizjologii i ergonomii człowieka ,które zapewniają poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort pracy kierowców,pracowników obsługujacych urzadzenia transporowe ,przeładunkowe . Dowiaduje się jak należy projektować maszyny i urządzenia spełniające najwyższe normy oraz wykorzystujące najnowsze osiągnięcia nauk technicznych i medycyny . |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Wpływ warunków i czasu pracy na sprawność funkcjonowania kierowcy . |
---|
T-W-1 | Miejsce pracy kierowcy zapewniające łatwy dostęp do wszelkich urządzeń ,dobra widoczność oraz wygodę i komfort pracy. |
T-W-2 | Urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz wygodę pracy kierowcy: systemy bezpieczeństwa, kontrolne ,ostrzegawcze, łączność, pozycjonowanie ,układy klimatyzacji ,monitorowanie pracy najważniejszych układów i urządzeń w pojeździe. |
Metody nauczania | M-1 | 1Metody podające
2.Metody problemowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował wymaganych umiejętności |
3,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznym stopniu, nie był aktywny na zajęciach, nie przejawiał zainteresowanie przedmiotem, |
3,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dostatecznym stopniu, był umiarkowanie aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, |
4,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w dobryym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, |
4,5 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, |
5,0 | Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach, przejawiał zainteresowanie przedmiotem, zgłosił własną inicjatywę lub rozwiniecie tematu, opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu |