Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_R/01_U01 | powinien umieć rozróżnić najczęściej stosowane materiały polimerowe na wyroby,umieć wykorzystać stosowane technologie recyklingu, umieć przeprowadzić wybrany proces przetwórczy recyklatów,umieć określić własciwości ,materiałów i wyrobów z recyklatów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji |
---|
IM_2A_U11 | Potrafi projektować wyrób z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych oraz z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
IM_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | zdobycie wiedzy w zakresie tworzenia wyrobów uwzględniając aspekty ekologiczne |
---|
C-2 | zdobycie wiedzy w zakresie wykorzystania recyklatów z tworzyw polimerowych do wytwarzania nowych wyrobów,dostosowania technologii wytwarzania do rodzaju wyrobu |
C-1 | zdobycie wiedzy w zakresie technologii recyklingu wyrobów z tworzyw polimerowych |
Treści programowe | T-W-8 | Zasady projektowania wyrobów w aspekcie ich utylizacji |
---|
T-W-6 | Intalacje przemysłowe i laboratoryjne do utylizacji wyrobów z tworzyw polimerowych |
T-W-5 | Przetwarzanie materiłaów recyklatowych, wytwarzanie wyrobów |
T-W-4 | Sortowanie i identyfikacja odpadów- technologie, urzadzenia |
T-W-3 | Zbiórka odpadów,składowanie odpadów,rozdrabnianie odpadów,odpady wielkogabarytowe, problemowe- technologie, maszyny |
T-W-7 | Badania materiałów i wyrobów z tworzyw wtórnych |
T-L-1 | identyfikacja tworzyw na podstawie ich właściwości |
T-L-5 | technologie przetwarzania recyklatów |
T-L-4 | modyfikacja recyklatów |
T-L-2 | sortowanie, rozdrabnianie odpadów z materiałów polimerowych |
T-L-6 | badania właściwości recyklatów i wyrobów z recyklatów polimerowych |
T-L-3 | granulacja i aglomeracja recyklatów |
T-P-1 | projekt linii technologicznej do recyklingu folii |
T-P-2 | projekt linii technologicznej do rozdrabniania odpadów wielkogabartyowych i problemowych |
T-P-3 | projekt linii technologicznej do recyklingu odpadów wielomateriałowych |
T-P-4 | projekt linii technologicznej do sortowania i idetyfikacji odpadów |
Metody nauczania | M-2 | wizyty w zakładach specjalistycznych |
---|
M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej,filmy tematyczne,wykład problemowy,dyskusje |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: na podstawie zaliczeń przed przystąpieniem do ćwiczeń |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładu na podstawie ustnej odpowiedzi |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | opanował wiedzę ale nie potrafi jej praktycznie wykorzystać |
3,5 | opanowł wiedzę w zakresie miedzy 3 a 4 |
4,0 | opanował wiedzę i w wiekszosci potrafi ją samodzielnie wykorzystać |
4,5 | opanował wiedzę i wykazuje zdolność do praktycznego jej wykorzystania |
5,0 | opanował wiedzę w bardzo dobrym stopniu ,w sposob prawidłoey ja wykorzystuje, prowadzi analizę |