Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 120 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność korzystania z baz danych i zasobów bibliotecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień Wykształcenie umiejętności prezentowania informacji naukowych i technicznych / wyników badań własnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
C-2Wykształcenie umiejętności krytycznej dyskusji nt. prezentowanych informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje z opiekunem, prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępu w realizacji pracy przejściowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/07_W01
Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy przejściowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
IM_2A_W03, IM_2A_W05T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07C-2, C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/07_U01
Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10C-2, C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_KPF/07_K01
Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji naukowych i technicznych
IM_2A_K02T2A_K07C-2, C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/07_W01
Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy przejściowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/07_U01
Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
2,0Student nie zrealizował założeń pracy przejściowej
3,0Student częściowo zrealizował zadania pracy przejściwej
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student zrealizował zadania pracy przejściwej, lecz nie przygotował prezentacji wyników
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student zrealizował zadania pracy przejściwej, przygotował oraz przestawił prezentację wyników pracy, potrafi również komentować i dyskutować nt. uzyskanych wyników

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_KPF/07_K01
Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji naukowych i technicznych
2,0Student ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizację pracy
3,0Student ujawnia mierne przygotowanie do realizacji pracy
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student aktywnie uczestniczy w realizacji pracy i wykazuje terminowość w realizacji kolejnych zadań
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student samodzielnie dąży do poszerzenia wiedzy i umiejętności, które może wykorzystać w realizacji pracy. Pracę realizuje w terminie.

Literatura podstawowa

  1. Analiza indywidualna zagadnień związanych z tematyką pracy wg baz danych, -, -, -, 2012, -, -

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/07_W01Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy przejściowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności krytycznej dyskusji nt. prezentowanych informacji
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień Wykształcenie umiejętności prezentowania informacji naukowych i technicznych / wyników badań własnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z opiekunem, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępu w realizacji pracy przejściowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów
3,0Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny
3,5Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić
4,0Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów
4,5Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń.
5,0Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/07_U01Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności krytycznej dyskusji nt. prezentowanych informacji
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień Wykształcenie umiejętności prezentowania informacji naukowych i technicznych / wyników badań własnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z opiekunem, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępu w realizacji pracy przejściowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował założeń pracy przejściowej
3,0Student częściowo zrealizował zadania pracy przejściwej
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student zrealizował zadania pracy przejściwej, lecz nie przygotował prezentacji wyników
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student zrealizował zadania pracy przejściwej, przygotował oraz przestawił prezentację wyników pracy, potrafi również komentować i dyskutować nt. uzyskanych wyników
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_KPF/07_K01Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji naukowych i technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć inżynierii materiałowej i innych aspektów działalności inżyniera – technologa materiałów; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności krytycznej dyskusji nt. prezentowanych informacji
C-1Umiejętność wyszukiwania i syntezy informacji nt. określonych zagadnień Wykształcenie umiejętności prezentowania informacji naukowych i technicznych / wyników badań własnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1Konsultacje z opiekunem, prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępu w realizacji pracy przejściowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizację pracy
3,0Student ujawnia mierne przygotowanie do realizacji pracy
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student aktywnie uczestniczy w realizacji pracy i wykazuje terminowość w realizacji kolejnych zadań
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student samodzielnie dąży do poszerzenia wiedzy i umiejętności, które może wykorzystać w realizacji pracy. Pracę realizuje w terminie.