Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wpis na semestr według wymagań wydziałowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoxnanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy.8
A-P-2Przygotowanie do zajęć14
A-P-3Konsultacje8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i informacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C41_W01
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.
IM_1A_W12, IM_1A_W13, IM_1A_W14T1A_W01, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C41_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
IM_1A_U01, IM_1A_U03, IM_1A_U18T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C41_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
IM_1A_K01, IM_1A_K03T1A_K01, T1A_K05InzA_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C41_W01
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Brdzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C41_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Brdzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C41_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa terminowej realizacji zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa dobrej i terminowej realizacji zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa brdzo dobrej i terminowej realizacji zadań programowych.

Literatura podstawowa

  1. X, Nauka rozpoznania literaturowego, X, X, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.8
8

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy.8
A-P-2Przygotowanie do zajęć14
A-P-3Konsultacje8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C41_W01Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W12Ma wiedzę w zakresie właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych materiałów niezbędną do doboru materiału do określonych wyrobów z uwzględnieniem pełnego cyklu ich życia
IM_1A_W13Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod charakteryzowania budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów niezbędną do doboru metod charakteryzowania materiałów
IM_1A_W14Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod badań właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych oraz metod pomiaru geometrii niezbędną do doboru tych metod charakteryzowania wyrobów przed, w trakcie i po procesie eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoxnanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-P-1Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i informacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Brdzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C41_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IM_1A_U03Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
IM_1A_U18Potrafi korzystać ze specjalistycznego oprogramowania dla obsługi i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zapoxnanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-P-1Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i informacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Brdzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C41_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
IM_1A_K03Ma świadomość ważności zachowania sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoxnanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-P-1Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i informacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa terminowej realizacji zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa dobrej i terminowej realizacji zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa brdzo dobrej i terminowej realizacji zadań programowych.