Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)

Sylabus przedmiotu Metody i techniki badań I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody i techniki badań I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 20 2,00,38zaliczenie
wykładyW5 20 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie kursu poprzedzającego z Fizykochemii polimerów
W-2Zaliczenie kursu poprzedzającego z Wytrzymałości materiałów
W-3zaliczenie kursu poprzedzającego z Podstaw Nauki o Materiałach I
W-4zaliczenie kursu poprzedzającego z Podstaw Nauki o Materiałach II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nieniszczącymi i niszczącymi metodami badań tw. polimerwoch oraz ich doborem zależnie od warunków wykonywania oznaczeń
C-2Ukształtowanie umiejętności wykonywania oznaczeń w oparciu o wytyczne z norm oraz planowania niestandardowych badań gotowych wyrobów
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Sposoby przygotowania próbek do badań2
T-L-2Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych8
T-L-3Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych4
T-L-4Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych6
20
wykłady
T-W-1Cel i zakres stosowania niszczących i nieniszczących metod badań, cele normalizacji i certyfikacji2
T-W-2Sposoby przygotowania i kondycjonowania próbek do badań2
T-W-3Metody badań wybranych właściwości fizykochemicznych polimerów: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań4
T-W-4Metody badań właśćiwości mechanicznych tworzyw polimerowych: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań4
T-W-5Metody termoanalizy, podstawy fizyczne, metodyka badań3
T-W-6Metody badań struktury tworzyw polimerowych, podstawy fizyczne, metodyka badań2
T-W-7Metody badań folii i półproduktów z tworzyw polimerowych. Planowanie niestandardowych badań wyrobów gotowych3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych na podst. dostarczonych materiałów20
A-L-3Opracowanie sprawozdania z laboratorium z analizą wyników20
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2przygotowanie się do pisemnej formy zaliczenia25
A-W-3czytanie wskazanej literatury15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny / prezentacja multimedialna, tablica
M-2Ćwiczenia laboratoryjne: pokaz i samodzielne wykonanie / stanowiska laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pisemne zaliczenie poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie przedmiotu w postaci pisemnego sprawdzianu lub testu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C16_W01
Po zakończeniu kursu student powinien: definiować odpowiednie właściwości materiałów, dobierać metodę badawczą do oznaczenia konkretnej cechy, scharakteryzować metodykę przeprowadzania badania oraz wytłumaczyć jak interpretować uzyskane wyniki badań
IM_1A_W12, IM_1A_W14T1A_W01, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C16_U01
Po zakończeniu kursu student powinien umieć dobierać odpowiednią metodę badawczą do oznaczenia określonej właściwości materiału, wykonać oznaczenie oraz interpretować otrzymane wyniki badań
IM_1A_U01, IM_1A_U03, IM_1A_U15, IM_1A_U16T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C16_K01
Zajęcia laboratoryjne wykształcą w studencie umiejętności pracy zespołowej, jak również samodzielności w realizacji powierzonych zadań
IM_1A_K04, IM_1A_K07T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C16_W01
Po zakończeniu kursu student powinien: definiować odpowiednie właściwości materiałów, dobierać metodę badawczą do oznaczenia konkretnej cechy, scharakteryzować metodykę przeprowadzania badania oraz wytłumaczyć jak interpretować uzyskane wyniki badań
2,0Student nie zna podstawowych metod badawczych i nie potrafi definiować właściwości materiałów
3,0Student ma ogólną wiedzę nt. metod, lecz nie potrafi dobrać odpowiedniej do oznaczenia konkretnej właściwości
3,5Student potrafi scharakteryzować metodykę wykonania oznaczenia konkretnej właściwości
4,0Student zna więcej niż jedną metodę badania konkretnych właściwości i metodykę ich oznaczania
4,5Student nie tylko zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi je scharakteryzować, ale również potrafi interpretować wyniki badań
5,0Student zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi analizować i interpretować wyniki badań, potrafi również dyskutować nt. planowania niestandartowych metod badań w warunkach eksploatacji danych materiałów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C16_U01
Po zakończeniu kursu student powinien umieć dobierać odpowiednią metodę badawczą do oznaczenia określonej właściwości materiału, wykonać oznaczenie oraz interpretować otrzymane wyniki badań
2,0Student nie potrafi zidentyfikować żadnej metody badawczej
3,0Student prezentuje nazwy metod dla konkretnych właściwości, lecz nie potrafi przytoczyć metodyki wykonania oznaczenia
3,5Student prezentuje metodykę wykonania oznaczenia konkretnej właściwości
4,0Student zna więcej niż jedną metodę badania konkretnych właściwości i zna metodykę ich oznaczania
4,5Student nie tylko zna różne metody badań właśćiwości materiałów, ale również potrafi analizować wyniki badań
5,0Student zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi analizować i interpretować wyniki badań, potrafi również dyskutować nt. planowania niestandartowych metod badań w waunkach eksploatacji danych materiałów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C16_K01
Zajęcia laboratoryjne wykształcą w studencie umiejętności pracy zespołowej, jak również samodzielności w realizacji powierzonych zadań
2,0Student jest nieaktywny i nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, nie wykazuje jednak chęci współpracy z innymi studentami
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonuje zadaną prace i z chęcią przyłącza sie do zespołu oraz współpracuje z innymi studentami
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje prace zespołu w sposób podwyzszający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczającą poza ramy przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Broniewski T. et al., Metody badań i ocena właśćiwości tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2000
  2. Grellmann W., Seidler S., Polymer testing, Hanser, Monachium, 2007
  3. Żuchowska D., Polimery konstrukcyjne, WNT, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Domke W., Vademecum materiałoznawstwa, WNT, Warszawa, 1989
  2. -, Polskie Normy - tworzywa sztuczne, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sposoby przygotowania próbek do badań2
T-L-2Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych8
T-L-3Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych4
T-L-4Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych6
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cel i zakres stosowania niszczących i nieniszczących metod badań, cele normalizacji i certyfikacji2
T-W-2Sposoby przygotowania i kondycjonowania próbek do badań2
T-W-3Metody badań wybranych właściwości fizykochemicznych polimerów: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań4
T-W-4Metody badań właśćiwości mechanicznych tworzyw polimerowych: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań4
T-W-5Metody termoanalizy, podstawy fizyczne, metodyka badań3
T-W-6Metody badań struktury tworzyw polimerowych, podstawy fizyczne, metodyka badań2
T-W-7Metody badań folii i półproduktów z tworzyw polimerowych. Planowanie niestandardowych badań wyrobów gotowych3
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych na podst. dostarczonych materiałów20
A-L-3Opracowanie sprawozdania z laboratorium z analizą wyników20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2przygotowanie się do pisemnej formy zaliczenia25
A-W-3czytanie wskazanej literatury15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C16_W01Po zakończeniu kursu student powinien: definiować odpowiednie właściwości materiałów, dobierać metodę badawczą do oznaczenia konkretnej cechy, scharakteryzować metodykę przeprowadzania badania oraz wytłumaczyć jak interpretować uzyskane wyniki badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W12Ma wiedzę w zakresie właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych materiałów niezbędną do doboru materiału do określonych wyrobów z uwzględnieniem pełnego cyklu ich życia
IM_1A_W14Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod badań właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych oraz metod pomiaru geometrii niezbędną do doboru tych metod charakteryzowania wyrobów przed, w trakcie i po procesie eksploatacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nieniszczącymi i niszczącymi metodami badań tw. polimerwoch oraz ich doborem zależnie od warunków wykonywania oznaczeń
C-2Ukształtowanie umiejętności wykonywania oznaczeń w oparciu o wytyczne z norm oraz planowania niestandardowych badań gotowych wyrobów
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań
Treści programoweT-L-1Sposoby przygotowania próbek do badań
T-L-2Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych
T-L-3Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych
T-L-4Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych
T-W-1Cel i zakres stosowania niszczących i nieniszczących metod badań, cele normalizacji i certyfikacji
T-W-2Sposoby przygotowania i kondycjonowania próbek do badań
T-W-3Metody badań wybranych właściwości fizykochemicznych polimerów: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań
T-W-4Metody badań właśćiwości mechanicznych tworzyw polimerowych: podstawy fizyczne, preparatyka, metodyka badań
T-W-5Metody termoanalizy, podstawy fizyczne, metodyka badań
T-W-6Metody badań struktury tworzyw polimerowych, podstawy fizyczne, metodyka badań
T-W-7Metody badań folii i półproduktów z tworzyw polimerowych. Planowanie niestandardowych badań wyrobów gotowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny / prezentacja multimedialna, tablica
M-2Ćwiczenia laboratoryjne: pokaz i samodzielne wykonanie / stanowiska laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie przedmiotu w postaci pisemnego sprawdzianu lub testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych metod badawczych i nie potrafi definiować właściwości materiałów
3,0Student ma ogólną wiedzę nt. metod, lecz nie potrafi dobrać odpowiedniej do oznaczenia konkretnej właściwości
3,5Student potrafi scharakteryzować metodykę wykonania oznaczenia konkretnej właściwości
4,0Student zna więcej niż jedną metodę badania konkretnych właściwości i metodykę ich oznaczania
4,5Student nie tylko zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi je scharakteryzować, ale również potrafi interpretować wyniki badań
5,0Student zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi analizować i interpretować wyniki badań, potrafi również dyskutować nt. planowania niestandartowych metod badań w warunkach eksploatacji danych materiałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C16_U01Po zakończeniu kursu student powinien umieć dobierać odpowiednią metodę badawczą do oznaczenia określonej właściwości materiału, wykonać oznaczenie oraz interpretować otrzymane wyniki badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IM_1A_U03Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
IM_1A_U15Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami do charakteryzowania materiału lub wyrobu
IM_1A_U16Potrafi dobrać metody i urządzenia do charakteryzowania materiału lub wyrobu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykonywania oznaczeń w oparciu o wytyczne z norm oraz planowania niestandardowych badań gotowych wyrobów
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań
Treści programoweT-L-1Sposoby przygotowania próbek do badań
T-L-2Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych
T-L-3Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych
T-L-4Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne: pokaz i samodzielne wykonanie / stanowiska laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pisemne zaliczenie poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować żadnej metody badawczej
3,0Student prezentuje nazwy metod dla konkretnych właściwości, lecz nie potrafi przytoczyć metodyki wykonania oznaczenia
3,5Student prezentuje metodykę wykonania oznaczenia konkretnej właściwości
4,0Student zna więcej niż jedną metodę badania konkretnych właściwości i zna metodykę ich oznaczania
4,5Student nie tylko zna różne metody badań właśćiwości materiałów, ale również potrafi analizować wyniki badań
5,0Student zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi analizować i interpretować wyniki badań, potrafi również dyskutować nt. planowania niestandartowych metod badań w waunkach eksploatacji danych materiałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C16_K01Zajęcia laboratoryjne wykształcą w studencie umiejętności pracy zespołowej, jak również samodzielności w realizacji powierzonych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadą pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IM_1A_K07Potrafi komunikować się w ramach zespołu realizującego zadania interdyscyplinarne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykonywania oznaczeń w oparciu o wytyczne z norm oraz planowania niestandardowych badań gotowych wyrobów
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań
Treści programoweT-L-1Sposoby przygotowania próbek do badań
T-L-2Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych
T-L-3Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych
T-L-4Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne: pokaz i samodzielne wykonanie / stanowiska laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pisemne zaliczenie poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student jest nieaktywny i nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, nie wykazuje jednak chęci współpracy z innymi studentami
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonuje zadaną prace i z chęcią przyłącza sie do zespołu oraz współpracuje z innymi studentami
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje prace zespołu w sposób podwyzszający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczającą poza ramy przedmiotu.