Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - TIP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy - TIP
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Jaszczak <Slawomir.Jaszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl>, Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>, Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>, Marcin Pluciński <Marcin.Plucinski@zut.edu.pl>, Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 50 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka (poziom szkoly sredniej w zakresie statyki, kinematyki i dynamiki)
W-2Marketing (w zakresie badan marketingowych)
W-3Rysunek Techniczny
W-4Informatyka (elementarna wiedza z zakresu programowania i obslugi oprogramowania)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Planowanie systemu technicznego3
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów3
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego4
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego4
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego4
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego8
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego8
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika8
T-P-9Integracja i testowanie systemu8
50

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach50
A-P-2Konsultacje80
A-P-3Samodzielna realizacja poszczególnych zadań projektowych90
A-P-4Udział w spotkaniach zespołu projektowego poza podstawową formą zajęć.90
310

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
IC_1A_W11T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/06_U01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
IC_1A_U02T1A_U08, T1A_U13C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2
IC_1A_O3/06_U02
Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną w formie rozbudowanego raportu z funkcjami instrukcji.
IC_1A_U03T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2
IC_1A_O3/06_U03
Student powinien umieć samodzielnie analizować literaturę pod kątem realizacji projektu sprzętowo-programowego.
IC_1A_U07T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10InzA_U03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2
IC_1A_O3/06_U04
Student powinien umiec pracować indywidualnie i zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2
IC_1A_O3/06_U05
Student powinien umieć analizować problemy implementacyjnej w zakresie sprzętowym i programowym i proponować koncepcje rozwiązań, przy wykorzystaniu wiedzy nabytej.
IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2
IC_1A_O3/06_U06
Student powinien znać metodologię wyszukiwania wiedzy, repozytoria i narzędzia wspomagające.
IC_1A_U20T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O3/06_K01
Student powinien umiec pracować zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego oraz mieć świadomość konsekwencji zaniedbań w trakcie realizacji projektu.
IC_1A_K03T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
2,0
3,0Student umie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/06_U01
Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
2,0
3,0Student umie wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O3/06_U02
Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną w formie rozbudowanego raportu z funkcjami instrukcji.
2,0
3,0Student umie opracować dokumentację techniczną w formie rozbudowanego raportu z funkcjami instrukcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O3/06_U03
Student powinien umieć samodzielnie analizować literaturę pod kątem realizacji projektu sprzętowo-programowego.
2,0
3,0Student umie samodzielnie analizować literaturę pod kątem realizacji projektu sprzętowo-programowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O3/06_U04
Student powinien umiec pracować indywidualnie i zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
2,0
3,0Student umie indywidualnie i zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O3/06_U05
Student powinien umieć analizować problemy implementacyjnej w zakresie sprzętowym i programowym i proponować koncepcje rozwiązań, przy wykorzystaniu wiedzy nabytej.
2,0
3,0Student umie samodzielnie analizować problemy implementacyjnej w zakresie sprzętowym i programowym i proponować koncepcje rozwiązań, przy wykorzystaniu wiedzy nabytej.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O3/06_U06
Student powinien znać metodologię wyszukiwania wiedzy, repozytoria i narzędzia wspomagające.
2,0
3,0Student zna metodologię wyszukiwania wiedzy, repozytoria i narzędzia wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O3/06_K01
Student powinien umiec pracować zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego oraz mieć świadomość konsekwencji zaniedbań w trakcie realizacji projektu.
2,0
3,0Student umie pracować zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego oraz ma świadomość konsekwencji zaniedbań w trakcie realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Karl T.Urlich, Steven D.Eppinger, Product design and development, 2011
  2. Pahl G., Beitz W., Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Jegierski T., Wyrwał J.,Kasprzak J., Hajda J., Programowanie sterowników PLC, Wydawnictwo pracowni komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice, 1998

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Planowanie systemu technicznego3
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów3
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego4
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego4
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego4
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego8
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego8
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika8
T-P-9Integracja i testowanie systemu8
50

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach50
A-P-2Konsultacje80
A-P-3Samodzielna realizacja poszczególnych zadań projektowych90
A-P-4Udział w spotkaniach zespołu projektowego poza podstawową formą zajęć.90
310
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student pozna i będzie w stanie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie scharakteryzować proces i organizację rozwoju nowego produktu, narzędzia wspomagające proces projektowania oraz metodykę projektowania nowego produktu, obejmujaca planowanie produktu, identyfikacje potrzeb klientów, tworzenie specyfikacja wymagań względem produktu, generowanie, wybór i testowanie koncepcji technicznych nowego produktuo, opracowanie architektury produktu oraz metodyke tworzenia prototypow.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U01Student powinien zdobyć pewność co do swoich możliwości w projektowaniu nowych produktów. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie wykorzystywać metody i narzędzia projektowe, przeprowadzić analizę marketingową planowanego produktu, wyspecyfikować wymagania względem produktu, przedstawić koncepcje techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U02Student powinien umieć opracować dokumentację techniczną w formie rozbudowanego raportu z funkcjami instrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie opracować dokumentację techniczną w formie rozbudowanego raportu z funkcjami instrukcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U03Student powinien umieć samodzielnie analizować literaturę pod kątem realizacji projektu sprzętowo-programowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie samodzielnie analizować literaturę pod kątem realizacji projektu sprzętowo-programowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U04Student powinien umiec pracować indywidualnie i zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie indywidualnie i zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U05Student powinien umieć analizować problemy implementacyjnej w zakresie sprzętowym i programowym i proponować koncepcje rozwiązań, przy wykorzystaniu wiedzy nabytej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie samodzielnie analizować problemy implementacyjnej w zakresie sprzętowym i programowym i proponować koncepcje rozwiązań, przy wykorzystaniu wiedzy nabytej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_U06Student powinien znać metodologię wyszukiwania wiedzy, repozytoria i narzędzia wspomagające.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna metodologię wyszukiwania wiedzy, repozytoria i narzędzia wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O3/06_K01Student powinien umiec pracować zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego oraz mieć świadomość konsekwencji zaniedbań w trakcie realizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu analizy marketingową planowanego systemu technicznego - identyfikacja potrzeb klientow
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania praktycznego metod i narzędziami wspomagających proces projektowania systemów technicznych.
C-3Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia specyfikacji wymagania względem systemu technicznegpo
C-4Uksztaltowanie umiejetnosci z zakresu generowania i selekcji koncepcji technicznych projektowanego systemu technicznegp
C-5Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prototypu urzadzenia w oparciu o platforme PLC, panel operatorski i srodowisko do tworzenia animacji.
C-6Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji technicznej.
C-7Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia raportów i sprawozdań oraz prezentacji.
Treści programoweT-P-1Planowanie systemu technicznego
T-P-2Identyfikacja potrzeb klientów
T-P-3Specyfikacja wymagań względem systemu technicznego
T-P-4Generowanie i wybór koncepcji systemu technicznego
T-P-5Opracowanie architektury systemu technicznego
T-P-6Opracowanie i implementacja wirtualnego prototypu systemu technicznego
T-P-7Opracowanie i implementacja oprogramowania sterującego
T-P-8Opracowanie i implementacja inferfejsu użytkownika
T-P-9Integracja i testowanie systemu
Metody nauczaniaM-1Projekt sprzętowo-programowy - przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem wskazanej metodyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Rozliczenie kolejnych etapów realizacji projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Rozliczenie projektu pod względem formalnym i funkcjonalnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie pracować zespołowo nad postawionym problemem projektowym i efektywnie wymieniać informacje z pozostałymi członkami zespołu projektowego oraz ma świadomość konsekwencji zaniedbań w trakcie realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0