Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_A/06/02_K01 | ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_K02 | Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-1 | Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Anatomia i fizjologia narządu głosu.
Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji.
Zasady prawidłowej emisji głosu.
Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi.
Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy.
Podstawowe elementy higieny głosu.
Wybrane choroby aparatu głosowego. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |