Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D18/O/1-1_U01 | Umiejętność analizy systemów kodowania dźwięku oraz głosu. Dobór odpowiedniego medium transmisyjnego (przewodowe, bezprzewodowe) dla wydajnych systemów transmisji strumieni akustycznych. Umięjętność oceny i porównania multimedialnych systemów transmisyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
---|
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U11 | Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów |
I_2A_U16 | Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie podstaw przetwarzania sygnałów akustycznych do celów transmisyjnych. |
---|
C-4 | Zdobycie umiejętności pozwalającej na analizę technik modelowania i przetwarzania sygnałów akustycznych dla celów transmisyjnych. |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat projektowania systemów transmisyjnych danych akustycznych w sieciach przewodowych oraz bezprzewodowych. |
C-3 | Zapoznanie się z zagadnieniami transmisji rozgłoszeniowej dźwięku oraz komunikacji głosowej w systemach VoIP. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny przeprowadzonych badań symulacyjnych oraz pomiarów wydajnościowych systemu transmisyjnego danych akustycznych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia wymogów na ocenę dostateczną |
3,0 | potrafi przeprowadzić analizę porównawczą kodeków akustycznych pod względem stopnia kompresji oraz przygotować zbiór testów dla oceny jakośći dźwięku przy kompresji stratnej |
3,5 | jak na ocenę dostateczną oraz potrafi wykonać badania jakościowe kodeków audio oraz mowy z wykorzystaniem miar obiektywnych i podejścia subiektywnego. |
4,0 | jak na ocenę 3,5 oraz potrafi przeprowadzić analizę wpływu warunków transmisyjnych na docelową jakoś pracy systemów VoIP |
4,5 | jak na ocenę 4,0 oraz potrafi wykonać badania mechanizmów kompensacji zmiennych warunków transmisyjnych |
5,0 | jak na ocenę 4,5 oraz wykonał projekt architektury i implementacja systemu transmisji dźwięku i głosu z wykorzystaniem rozwiązań programowych |