Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D18/8_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęc student posiądzie umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej (spisy rzeczy, odsyłacze), oraz potrafi dobrać odpowiednie narzędzia badawcze. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
---|
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykształcenie umiejętności doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego. |
---|
C-5 | Trening studenta w prezentowaniu i obronie wyników własnych prac i projektów. |
C-2 | Zapoznanie się z wymogami dotyczącymi treści i struktury pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie się z przebiegiem obrony pracy dyplowej, egzaminu dyplomowego i wymaganiami stawianymi podczas obrony i egzaminu studentowi. |
C-4 | Sformułowanie przez studenta tematu, celu i hipotezy pracy dyplomowej we wspołpracy z opiekunem naukowym. |
Treści programowe | T-P-1 | Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego, sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej, metod badawczych pozwalających na realizację celu pracy. |
---|
T-P-2 | Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, wybranych narzędzi badawczych. |
T-P-3 | Omówienie etapów obrony pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego. |
Metody nauczania | M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Referowanie wybranych tematów przez prowadzącego połączone z prezentacją materiałów pomocniczych. |
M-3 | Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac magisterskich. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania końcowego, w którym zostaną zdefiniowane podstawowe elementy pracy magisterskiej studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi opracować przeglądu literatury, spisu treści, odsyłaczy. |
3,0 | Potrafi opracować przegląd literatury, wykonać spisy treści. |
3,5 | To co na ocenę dostateczną oraz potrafi sformatować wykonane spisy treści wg przyjętych zasad oraz ogólnie zaproponować narzędzia badawcze. |
4,0 | To co na ocenę dostateczną plus oraz potrafi dostosować poszczególne elementy pracy do odpowiedniego formatowania oraz dobrać narzędzia badawcze potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. |
4,5 | To co na ocene dobrą oraz potrafi prawidłowo zaprezentować własny temat pracy w tym cel i zakres pracy. |
5,0 | To co na ocenę dobry plus oraz potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne i metody badawcze oraz jest w stanie wskazać w jaki sposób można zaadoptować wybrane metody, tak, żeby dokładniej odzwierciedlały charakterystykę problemów poruszanych w pracy. |