Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D15/2_U01 | Umiejętności w zakresie:
- tworzenia i sprawnego posługiwania się modelami opisującymi struktury organizacyjne, procesy (modele organizacji, procesów, diagramy łańcucha wartości dodanej, celów, eEPC, itp.);
- efektywnego komunikowania się ze specjalistami z wybranej dziedziny zastosowań, w szczególności pozwalające na redagowanie i analizowanie wymagań w przedsięwzięciach dotyczących wybranego obszaru (w zakresie projektowania systemów wspomagających procesy komunikacji w internecie);
- identyfikowania problemów i rozwiązywania zadań z wykorzystaniem technologii informatycznych (rozwiązywanie problemów i zadań z wykorzystaniem pakietu ARIS); |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
---|
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
I_2A_U15 | Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z problematyką:
- wykorzystania Internetu na potrzeby biznesu, finansów, nauczania, administracji, itp.;
- procesów biznesowych, które są realizowane w środowisku Internetowym;
- projektowania diagramów opisujących organizacje funkcjonujące w Internecie;
- projektowania diagramów opisujących procesy realizowane w środowisku Internetowym. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykładach, określenie zasad zaliczania przedmiotu |
---|
T-W-2 | Wprowadzenie do środowiska modelowania procesów ARIS: modelowanie struktury organizacyjnej, omówienie typów obiektów dla diagramu struktur organizacyjnych, omówienie typów relacji dla diagramu struktur organizacyjnych. Modelowanie procesów w środowisku Aris: drzewa funkcji zorientowane na obiekty, drzewa funkcji zorientowane na procesy, drzewa funkcji zorientowane na procesy, diagramy celów, diagramy EPC, diagramy eEPC, diagramy EPC w kolumnach, diagramy wartości dodanej, diagramy alokacji funkcji, symbole stosowane na diagramach, relacje stosowane na diagramach |
T-W-3 | Wpływ Internetu na gospodarkę: determinanty efektywności gospodarczej, modele biznesu Internetowego, Internetowa sieć wartości, wpływ Internetu na „pięć c”. |
T-W-4 | Procesy komunikacji w systemach handlu elektronicznego: definicje systemów handlu elektronicznego, różnice pomiędzy handlem tradycyjnym a elektronicznym, komponenty modelu biznesowego w handlu elektronicznym, systemu B2B, B2C, M-handel (przykłady), pozycjonowanie. |
T-W-5 | Procesy komunikacji w elektronicznych systemach logistycznych i finansowych: logistyka w tradycyjnych systemach zintegrowanych, elektroniczne systemy zarządzania łańcuchem dostaw, systemy zarządzania relacjami z dostawcami, logistyka w Internecie, finanse w gospodarce elektronicznej, E-system budżetowy, E-system bankowo-kredytowy, E-system finansowy przedsiębiorstw, E-system finansów gospodarstw domowych. Procesy komunikacji w administracji i szkoleniach elektronicznych: funkcje gospodarki elektronicznej w administracji, przykłady krajowych systemów e-administracji, bariery rozwoju krajowej e-administracji i sposoby ich pokonywania, modele szkoleń elektronicznych, systemy e-learningu. |
T-L-1 | Omówienie zasad zaliczenia laboratorium, zakładanie kont w środowisku ARIS, zapoznanie się ze środowiskiem ARIS Toolset. Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramu struktury organizacyjnej |
T-L-2 | Wejściówka z zakresu diagramów funkcji i celów, ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów drzew funkcji zorientowanych na obiekty, czynności, procesy oraz diagramu celów |
T-L-3 | Wejściówka z zakresu projektowania diagramów EPC, eEPC, wartości dodanej, alokacji funkcji, cwiczenia z projektowania diagramów EPC, eEPC, wartości dodanej, alokacji funkcji. |
T-L-4 | Opracowanie w środowisku ARIS modelu organizacji i procesów realizowanych w środowisku internetowym wybranego przedsiębiorstwa - projekt indywidualny |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z prezentacją |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu projektowania diagramów procesów realizowanych w środowisku Internetowym |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki, zrealizowane zadania i projekt |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne
Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0 |
3,0 | student umie projektować tylko niektóre z poznanych modeli diagramów struktur organizacyjnych, procesów, celów, łańcucha wartości dodanej oraz komunikacji w Internecie, proponuje poprawwnie tylko niektóre modele do rozwiązania zadań |
3,5 | student umie projektować wszystkie z poznanych modeli diagramów struktur organizacyjnych, procesów, celów, łańcucha wartości dodanej oraz komunikacji w Internecie, proponuje poprawwnie wszystkie modele do rozwiązania zadań |
4,0 | student umie projektować w sposób optymalny wszystkie poznane modele diagramów |
4,5 | student umie projektować w sposób optymalny wszystkie poznane modele diagramów, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników |
5,0 | student umie projektować w sposób optymalny wszystkie poznane modele diagramów, potrafi porównać ich efektywność, potrafi przeprowadzić dyskusję otrzymanych wyników |