Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie w elektrotechnice:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne technologie w elektrotechnice | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Konstanty Gawrylczyk <Konstanty.Gawrylczyk@zut.edu.pl>, Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>, Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>, Michał Zeńczak <Michal.Zenczak@zut.edu.pl>, Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagana jest wiedza z podstaw elektrotechniki i fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat działania maszyn i urządzeń nadprzewodnikowych |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat nowych tendencji w elektroenergetyce |
C-3 | Zdobycie wiedzy o nowych metodach badań nieniszczących |
C-4 | Zdobycie wiedzy o trendach rozwojowych diagnostyki urządzeń technicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nadprzewodnictwo wysokotemperaturowe i jego zastosowania | 3 |
T-W-2 | Nowoczesne systemy elektromagnetycznych badań nieniszczących | 3 |
T-W-3 | Diagnostyka urządzeń technicznych | 3 |
T-W-4 | Modelowanie odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń. | 3 |
T-W-5 | Ultradźwiękowe i radiograficzne badania nieniszczące. | 3 |
T-W-6 | Najnowsze trendy rozwojowe w elektroenergetyce | 3 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 42 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (wykład): - ocena podsumowująca na postawie zaliczenia pisemnego oraz rozmowy ze studentem |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O15-01_W01 Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki. | EL_1A_W18 | T1A_W05 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O15-01_U01 Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. | EL_1A_U06 | T1A_U05 | — | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O15-01_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | EL_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O15-01_W01 Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki. | 2,0 | |
3,0 | Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O15-01_U01 Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O15-01_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cyrot M., Pavuna D., Wstęp do nadprzewodnictwa, WN PWN, Warszawa, 1996
- Stankowski J., Czyżak B., Nadprzewodnictwo, WNT, Warszawa, 1999
- Lee P.J., Engineering superconductivity, John Wiley&Sons, Inc., New York, 2001
- Krabbes G., Fuchs G., Canders W.-R., May H., Pałka R., High Temperature Superconductor Bulk Materials, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co., Weinheim, 2006
- Pałka R., Monolityczne nadprzewodniki wysokotemperaturowe. Modele makroskopowe i zastosowania., Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008
- Krawiec F., Odnawialne źródła energii w świetle globalnego kryzysu energetycznego, Difin, Warszawa, 2010, 1
- Savulescu S.C., Real-time Stability Assessment in Modern Power System Control Centers, John Wiley & Sons, New Jersey, 2010, 1
- Tomaczuk B.Z., Metody numeryczne w analizie pola układów tansformatorowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, 2007
- Banaszak Sz., Gawrylczyk K.M., Modelowanie odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów z wykorzystaniem metody linii długiej, Przegląd Elektrotechniczny, 2012
- Banaszak Sz., Gawrylczyk K.M., Klistala T., Wpływ zwarć międzyzwojowych na odpowiedź częstotliwościową uzwojenia transformatora, Przegląd Elektrotechniczny, 2010
- Lewińska-Romicka A., Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopi., WNT, Warszawa, 2001
- Senczyk D., Radiografia przemysłowa. Podstawy fizyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
- Hellier C.J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Tumanski S., Principles of Electrical Measurements, Taylor&Francis, 2005
- Tumanski S., Handbook of Magnetic Measurements, CRC PressINC, 2011