Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Partnerstwo publiczno-prywatne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Partnerstwo publiczno-prywatne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikroekonomia, podstawy makroekonomii, podstawy zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i prywatnego |
C-2 | Przekazanie wiedzy z zakresu sposobów analizy i oceny otoczenia organizacji oraz potencjału przedsiębiorstwa w kontekście PPP. |
C-3 | Student zdobędzie umiejętność analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym. |
C-4 | Student potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w PPP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zakres, cel i znaczenie sektora publicznego i prywatnego w gospodarce | 2 |
T-P-2 | Istota partnerstwa publiczno-prywatnego | 4 |
T-P-3 | Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego. | 2 |
T-P-4 | Finanswanie i zarządzanie ryzykiem PPP. | 3 |
T-P-5 | Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym. | 3 |
T-P-6 | Zarys uwarunkowań prawnych w rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce. | 2 |
T-P-7 | Udział sektora prywatnego w finansowaniu przedsięwzięć o charakterze publicznym w wybranych krajach. | 2 |
T-P-8 | Ekonomiczna efektywność działań w ramach PPP. | 2 |
T-P-9 | Przesłanki rozwoju PPP w Polsce. | 2 |
T-P-10 | Specyfika PPP w wybranych obszarach zadań publicznych – studia przypadków. | 4 |
T-P-11 | Zalety i wady współpracy w realizacji PPP między sektorem publicznym a sektorem prywatnym – studia przypadków. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w wykładach i zaliczeniu | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie się do zajęć na podstwie zaleconej literatury | 10 |
A-P-3 | Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego i prywatnego. | 6 |
A-P-4 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. | 8 |
A-P-5 | Przygotowanie projektu i dyskusja - postać pisemna z zadanej tematyki. | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna), |
M-2 | Metoda problemowa - wykład problemowy. |
M-3 | Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna. Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F – ocena aktywności na zajęciach projektowych |
S-2 | Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy |
S-3 | Ocena podsumowująca: F – ocena projektu i aktywności w zajęciach o charakterze dyskusyjnym |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - test wyboru, test uzupełnień. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O16_W01 Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze | Z_1A_W05, Z_1A_W06 | S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Z_1A_O16_W02 Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP | Z_1A_W05, Z_1A_W06 | S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O16_U01 Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP | Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U03, Z_1A_U09 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-9, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O16_K01 Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP | Z_1A_K02, Z_1A_K04, Z_1A_K01, Z_1A_K03 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-8, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O16_W01 Student wie czym są PPP i jaki cel i zasadność towarzyszy projektom o tym charakterze | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej pojęcia, zasad funkcjonowania i roli przedsięwzięć publiczno prywatnych |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
Z_1A_O16_W02 Student zna zasady budowy planu finansowego w zakresie portfela projektów PPP | 2,0 | Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących PPP |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O16_U01 Student analizuje otoczenie organizacji (sektor publiczny i sektor prywatny) i potencjał przedsiębiorstw w kontekście zarządzania projektem PPP | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych form organizacji gospodarczych, w tym sektoró publicznego i prytwanego oraz ich współpracy w ramach PPP |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O16_K01 Student potrafi przewidywać wielowątkowe skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji w zakresie PPP | 2,0 | Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania przedsięwzięć publiczno-prywatnych i ich wpływu na poziom dobrobytu społecznego |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe. |
Literatura podstawowa
- J. Rutkowski (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010
- R. Cieślak, B. Korbus (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: od pomysłu do wyboru partnera prywatnego, Warszawa, 2014
- J. E.Stiglitz, Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- J.Hausner (red), Raport o PPP w Polsce, Warszawa, 2013
- Joseph E. Stiglitz, Jay K. Rosengard, Economics of the Public Sector (Fourth Edition), W. W. Norton & Company, 2015
- K. Brzozowska, Partnerstwo publiczno-prywatne. Cele, uwarunkowania, efekty, Wyd. Fachowe CeDeWu, Warszawa, 2010
- E. R. Yescombe, Partnerstwo publiczno - prywatne Partnerstwo publiczno - prywatne, Wolters Kluwer Warszawa, 2008, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
- K. Płonka-Bielenin, T. Moll, Partnerstwo publiczno-prywatne. Komentarz do ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, Difin, Warszawa, 2012