Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Rzeczoznawstwo majątkowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Rzeczoznawstwo majątkowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie pogłębionej wiedzy z zakresu prawa nieruchomości
W-2Posiadanie umiejętności wyboru źródeł i gromadzenia danych dla potrzeb wyceny

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metod wyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Status prawny rzeczoznawcy majątkowego4
T-W-2Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych2
T-W-3Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego2
T-W-4Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości4
T-W-5Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie pytań30
A-W-3Rozwiązywanie problemów32
A-W-4Czytanie wskazanej literatury35
A-W-5Przygotowanie do egzaminu35
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia dotyczące zawodu rzeczoznawcy majątkowego
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_U01
Słuchacz potrafi zastosować wiedzę do oceny i formułowania opinii oraz analizowania
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy, posługuje się normami i regułami z zakresu rzeczoznawstwa
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia dotyczące zawodu rzeczoznawcy majątkowego
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więce niz dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_U01
Słuchacz potrafi zastosować wiedzę do oceny i formułowania opinii oraz analizowania
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN7_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy, posługuje się normami i regułami z zakresu rzeczoznawstwa
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Cymerman R., Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2010
  2. Dydenko J.,(red), Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, 2006
  3. Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2006
  4. Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia porównawczego, PFSRM, Warszawa, 2003
  5. Akty prawne zawierające wytyczne określania wartości nieruchomości dla różnych celów ( ustawa gospodarce nieruchomościami , rozporządzenie w sprawie wyceny i sporządzania operatu szacunkowego)
  6. Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Status prawny rzeczoznawcy majątkowego4
T-W-2Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych2
T-W-3Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego2
T-W-4Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości4
T-W-5Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie pytań30
A-W-3Rozwiązywanie problemów32
A-W-4Czytanie wskazanej literatury35
A-W-5Przygotowanie do egzaminu35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN7_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia dotyczące zawodu rzeczoznawcy majątkowego
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metod wyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-W-1Status prawny rzeczoznawcy majątkowego
T-W-2Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych
T-W-3Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego
T-W-4Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-5Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więce niz dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN7_U01Słuchacz potrafi zastosować wiedzę do oceny i formułowania opinii oraz analizowania
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metod wyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-W-1Status prawny rzeczoznawcy majątkowego
T-W-2Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych
T-W-3Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego
T-W-4Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-5Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN7_K01Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i świadomie formułuje problemy, posługuje się normami i regułami z zakresu rzeczoznawstwa
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metod wyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-W-1Status prawny rzeczoznawcy majątkowego
T-W-2Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych
T-W-3Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego
T-W-4Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-5Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym