Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy ekonomicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy wiedzy ekonomicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 28 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowej wiedzy z ze statystyki opisowej, a także ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy ekonomii6
T-W-2Ekonomiczne podstawy rynku8
T-W-3Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji8
T-W-4Elementy finansów i bankowości6
28

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach28
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych45
A-W-3Czytanie wskazanej literatury45
A-W-4Przygotowanie do egzaminu62
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i definiuje pojęcia ekonomiczne z rynku nieruchomości
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, a także wykorzystuje i ocenia zjawiska ekonomiczne
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z gospodarką nieruchomościami
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i definiuje pojęcia ekonomiczne z rynku nieruchomości
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, a także wykorzystuje i ocenia zjawiska ekonomiczne
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN3_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z gospodarką nieruchomościami
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więce niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2009
  2. Kucharska – Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2006
  3. Kucharska – Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Valor, Łódź, 2007
  4. Padrak R., Sprzedaż nieruchomości na podstawie Ustawy o gospodarce nieruchomościami, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 2005
  5. Kalus S., Współdziałanie uczestników rynku nieruchomości, Rejent, Warszawa, 2009
  6. Begg D., Fischer S., Mikroekonomia, PWE, Warszawa, 2007
  7. Begg D., Fischer S., Makroekonomia, Warszawa, 2007
  8. Jajuga K., Jajuga T., Inwestycje, instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe ryzyko finansowe inżynieria finansowa, PWN, Warszawa, 2006
  9. Ciołek M., Finanse przedsiębiorstwa w zadaniach i przykładach, CeDeWu, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy ekonomii6
T-W-2Ekonomiczne podstawy rynku8
T-W-3Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji8
T-W-4Elementy finansów i bankowości6
28

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach28
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych45
A-W-3Czytanie wskazanej literatury45
A-W-4Przygotowanie do egzaminu62
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN3_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i definiuje pojęcia ekonomiczne z rynku nieruchomości
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Podstawy ekonomii
T-W-2Ekonomiczne podstawy rynku
T-W-3Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
T-W-4Elementy finansów i bankowości
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedze w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN3_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, a także wykorzystuje i ocenia zjawiska ekonomiczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Podstawy ekonomii
T-W-2Ekonomiczne podstawy rynku
T-W-3Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
T-W-4Elementy finansów i bankowości
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN3_K01Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy ekonomiczne związane z gospodarką nieruchomościami
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Podstawy ekonomii
T-W-2Ekonomiczne podstawy rynku
T-W-3Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
T-W-4Elementy finansów i bankowości
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więce niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym