Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Plan zarządzania nieruchomością:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Plan zarządzania nieruchomością
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 20 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie pogłębionej wiedzy z zakresu prawa nieruchomości
W-2Posiadanie umiejętności wyboru źródeł informacji o nieruchomościach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność objaśniania zapisów dotyczących zasobów nieruchomości oraz umowy o zarządzaniu nieruchomościami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Plan zarządzania nieruchomością : w tym charakterystyka nieruchomości pod względem prawnym, stanu technicznego, stanu zagospodarowania i potrzeb remontowych i inwestycyjnych oraz oceny sposobu zarządzania. Analiza rynku dla potrzeb planowania. Analiza finansowa i warianty postępowania w najbliższym okresie20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie pytań30
A-W-3Rozwiązywanie problemów40
A-W-4Czytanie wskazanej literatury40
A-W-5Przygotowanie do egzaminu50
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące zasobów nieruchomości , funkcji zarządzania, zadań i obowiązków zarządcy
C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_U01
Słuchacz analizuje i ocenia nieruchomości, ustala potrzeby w zakresie konserwacji i remontów, przygotowuje uchwały dotyczące potrzeb niezbędnych prac i planuje ich wykonanie
C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_K01
Słuchacz świadomy roli i funkcji planu w zarządzaniu nieruchomościami
C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące zasobów nieruchomości , funkcji zarządzania, zadań i obowiązków zarządcy
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_U01
Słuchacz analizuje i ocenia nieruchomości, ustala potrzeby w zakresie konserwacji i remontów, przygotowuje uchwały dotyczące potrzeb niezbędnych prac i planuje ich wykonanie
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G15_K01
Słuchacz świadomy roli i funkcji planu w zarządzaniu nieruchomościami
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Brzeski W., Nieruchomości w Polsce – kompendium. Pośrednictwo i zarządzanie, Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa-Kraków, 2007
  2. Kucharska-Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Instytut Nieruchomości Valor, Warszawa, 2006
  3. Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2006
  4. Dziaczek R., Ochrona praw lokatorów. Dodatki mieszkaniowe, LexisNexis, Warszawa, 2006
  5. Bończak-Kucharczyk E., Spółdzielnie mieszkaniowe, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kulwer, Kraków, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Miesięcznik dla zarządców „Administrator” LEX

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Plan zarządzania nieruchomością : w tym charakterystyka nieruchomości pod względem prawnym, stanu technicznego, stanu zagospodarowania i potrzeb remontowych i inwestycyjnych oraz oceny sposobu zarządzania. Analiza rynku dla potrzeb planowania. Analiza finansowa i warianty postępowania w najbliższym okresie20
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie pytań30
A-W-3Rozwiązywanie problemów40
A-W-4Czytanie wskazanej literatury40
A-W-5Przygotowanie do egzaminu50
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G15_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje zapisy dotyczące zasobów nieruchomości , funkcji zarządzania, zadań i obowiązków zarządcy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania zapisów dotyczących zasobów nieruchomości oraz umowy o zarządzaniu nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Plan zarządzania nieruchomością : w tym charakterystyka nieruchomości pod względem prawnym, stanu technicznego, stanu zagospodarowania i potrzeb remontowych i inwestycyjnych oraz oceny sposobu zarządzania. Analiza rynku dla potrzeb planowania. Analiza finansowa i warianty postępowania w najbliższym okresie
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G15_U01Słuchacz analizuje i ocenia nieruchomości, ustala potrzeby w zakresie konserwacji i remontów, przygotowuje uchwały dotyczące potrzeb niezbędnych prac i planuje ich wykonanie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania zapisów dotyczących zasobów nieruchomości oraz umowy o zarządzaniu nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Plan zarządzania nieruchomością : w tym charakterystyka nieruchomości pod względem prawnym, stanu technicznego, stanu zagospodarowania i potrzeb remontowych i inwestycyjnych oraz oceny sposobu zarządzania. Analiza rynku dla potrzeb planowania. Analiza finansowa i warianty postępowania w najbliższym okresie
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G15_K01Słuchacz świadomy roli i funkcji planu w zarządzaniu nieruchomościami
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania zapisów dotyczących zasobów nieruchomości oraz umowy o zarządzaniu nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Plan zarządzania nieruchomością : w tym charakterystyka nieruchomości pod względem prawnym, stanu technicznego, stanu zagospodarowania i potrzeb remontowych i inwestycyjnych oraz oceny sposobu zarządzania. Analiza rynku dla potrzeb planowania. Analiza finansowa i warianty postępowania w najbliższym okresie
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym