Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Zespoły ludzkie w organizacjach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zespoły ludzkie w organizacjach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Definicja, rodzaje i cechy pracy zespołowej w organizacjach | 2 |
T-A-2 | Definiowanie celów i ról w zespole | 4 |
T-A-3 | Podejmowanie decyzji i ustalenie kompetencji | 3 |
T-A-4 | Monitoring i informacje zwrotne | 2 |
T-A-5 | Relacje pomiędzy członkami zespołów odgrywających role | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie pracy na temat efektywnie działającego zespołu w wybranej organizacji | 9 |
A-A-3 | Przygotowanie do testu z omawianych zagadnień na zająciach | 5 |
A-A-4 | Rozwiązanie testu z zagadnień poruszanych na zajęciach | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Ocena raportu z pracy grupowej podczas audytoriów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy na temat sprawnie działających zespołów w wybranej organizacji |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | E_2A_W04, E_2A_W13 | S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09 | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-4, S-3 |
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie. | E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W13 | S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W09 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-5 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | E_2A_U01, E_2A_U03 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07 | C-2 | T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | E_2A_U01, E_2A_U03 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07 | C-2 | T-A-3, T-A-2, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | E_2A_K02, E_2A_K09 | S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04 | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia. | 2,0 | |
3,0 | Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_W02 W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie. | 2,0 | |
3,0 | Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O24_U02 W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O24_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ideę pracy zespołowej i podejmuje współpracę w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk, 2008
- Miller D., Zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Harvard Business Essentials seria, Stwórz zespół z ikrą, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa, 2006
- Belbin M., Nie tylko zespół, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010