Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_C1_W01 | Student jest w stanie zdefiniować i wytłumaczyć istotę, koncepcje i strategiczne znaczenie kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_W05 | Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej |
---|
E_2A_W10 | Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych |
E_2A_W13 | Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych |
---|
S2A_W04 | ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych |
S2A_W05 | ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka |
S2A_W07 | ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S2A_W08 | ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości |
S2A_W09 | ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozumienie strategicznej roli kapitału ludzkiego w gospodarce opartej na wiedzy. |
---|
C-2 | Znajomość koncepcji kapitału ludzkiego. |
C-3 | Znajomość metod analizy kapitału ludzkiego na poziomie mikro i makro. |
Treści programowe | T-W-1 | Powstanie i ewolucja kapitału ludzkiego. |
---|
T-W-2 | Struktura kapitału ludzkiego |
T-W-3 | Koncepcje i analizy kapitału ludzkiego w ujęciu makro i mikro ekonomicznym. |
T-W-4 | Pomiar kapitału ludzkiego |
T-W-5 | Wartość kapitału ludzkiego dla organizacji |
T-W-6 | Gospodarowanie kapitałem ludzkim |
T-W-7 | Rola kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach wiedzy |
T-W-8 | Inwestycje w kapitał ludzki |
T-W-9 | Kapitał ludzki w programach Unii Europejskiej |
T-A-1 | Diagnoza kapitału ludzkiego w organizacji. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści programowych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi objaśnić istoty i znaczenia kapitału ludzkiego |
3,0 | Potrafi zdefiniować podstawowe koncepcje kapitału ludzkiego i w sposób ogólny potrafi zinterpretować jego znaczenie we współczesnej gospodarce |
3,5 | Potrafi opisać i zinterpretować podstawowe koncepcje kapitału ludzkiego i jego znaczenie we współczesnej gospodarce |
4,0 | Potrafi opisać i scharakteryzować zagadnienia związane z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy |
4,5 | Ma bardzo dobrą wiedzę na temat zagadnien związanych z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy |
5,0 | Ma znakomitą wiedzę na temat zagadnien związanych z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy |