Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_P1_W01 | Objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu (zakładu pracy) i wykonywania zadań praktycznych na wybranym obszarze działania podmiotu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_W10 | Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych |
---|
E_1A_W11 | Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki |
E_1A_W12 | Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania |
E_1A_W06 | Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych |
E_1A_W08 | Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania |
E_1A_W09 | Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej |
E_1A_W14 | Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
---|
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W05 | ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach |
S1A_W06 | zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące |
S1A_W07 | ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S1A_W08 | ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian |
S1A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego |
Cel przedmiotu | C-3 | Poznanie środowiska zawodowego przez obserwację i naśladowanie zachowań pracowników |
---|
C-4 | Poznanie oczekiwań pracodawców względem przyszłych pracowników w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw, w tym podstaw etycznych |
C-2 | Poznanie warunków i specyfiki działalności danej jednostki gospodarczej |
C-1 | Cel główny: nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających kompetencje uzyskane przez studenta w toku zajęć dydaktycznych (integracja wiedzy teoretycznej i praktycznej), w tym wykonywanie rutynowych i nietypowych zadań na określonym stanowisku pracy |
Treści programowe | T-PR-1 | Podczas praktyki student poznaje wybrane obszary funkcjonowania podmiotu i realizuje przynajmniej jedno z wymienionych zadań:
1. Poznanie zasad funcjonowania podmiotu, w tym: formy prawnej, podstaw prawnych działalności jednostki, zakresu i przedmiotu działania, struktury organizacyjnej, zadań poszczegonych komórek organizacyjnych i powiązań między nimi, zakres obowiązków, uprawnień odpowiedzialności służbowej, materialnej i karnej pracowników, zasad oceny pracowników,
regulaminu wewnętrznego jednostki i obowiązujących w jednostce przepisów bhp, p.poż., zakresu zadań realizowanych na wybranym stanowisku oraz zasad zagospodarowania przestrzennego stanowiska pracy i ergonomii stanowiska pracy.
2. Praca w dziale organizacyjno-prawnym, sekretariacie, archiwum, w tym poznanie zasad:
- tworzenia i obiegu korespondencji służbowej, w tym dokumentacji,
- współpracy jednostki z podmiotami zewnętrznymi, w tym z klientami, bankami, instytucjami publiczno-prawnymi, zakładami ubezpieczeń i innymi podmiotami,
- organizacji zaopatrzenia i zbytu,
- funkcjonowania systemów informatycznych wykorzystywanych w danej jednostce, w tym oprogramowania wspomagającego tworzenie dokumentacji (pakiety biurowe).
2. Praca w dyiale finansowo-księgowzm, w tym: poznanie organizacji i zadania działu księgowości, tworzenie dokumentacji zasad rachunkowości, wykonywanie zadań z zakresu obiegu (sporzazdanie, kontrola, dekretowanie i przechowywanie) dokumentów księgowych, rozliczeń i rozrachunków, wyceny składników majątku, ewidencji księgowej, inwentaryzacji, kontroli wewnętrznej i sprawozdawczości.
3. Praca w dziale ekonomicznym, w tym: rutynowe i nietypowe czynności wykonywane przez dział ekonomiczny, poznanie dokumentacji i zasad jej obiegu, wykonywanie czynności z zakresu analizy sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa i analizy obciążeń podatkowych przedsiębiorstwa, planowania operacyjnego i strategicznego w przedsiębiorstwie.
4. Wykonywanie zadań w dziale kadr i płac, w tym: tworzenie i opracowanie dokumentacji pracowniczej, w tym jej zabezpieczanie i przechowywanie, dokumentacja, naliczanie, rozliczanie i ewidencja wynagrodzeń, obsługa programów kadrowo-płacowych.
5. Wykonywanie zadań w dziale marketingu, w tym prace dotyczące tworzenia strategii marketingowej, analizy otoczenia, segmentacji rynku, realizcji staretgii cenowych i dystrybucji, prowadzenia dzialań promocyjnych.
6. Wykonywanie innych zadań na stanowisku pracy powierzonych przez opiekuna praktyk. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami realizacji praktyk studenckich, obowiazkami i prawami praktykanta i praktykodawcy (zakładu pracy). Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziakana ds. studenckich praktyk zawodowych |
---|
M-2 | Przeprowadzane w zakładzie pracy objaśnienia, szkolenia, prezentacje itp. mające na celu zapoznanie studenta z tematyką zadań realizowanych w zakładzie pracy i na danym stanowisku pracy |
M-3 | Przez okres trwania praktyk nadzór i kontrola pracy praktykanta prowadzona przez zakładowego opiekuna praktyk |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ustne kolokwium z zakresu zadań realizowanych podczas praktyk |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna zasad funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
3,0 | Student zna niektóre zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
3,5 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego. |
4,0 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego i zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu. |
4,5 | Student zna zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu. |
5,0 | Student zna i objaśnia zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego, omawia zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności wykonywanych w wybranych komórkach organizacyjnych podmiotu, objaśnia przebieg zadań prowadzonych na danym stanowisku pracy. |