Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_A/TOB/05-5_U01 | Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie specjalistyczne narzędzia i oprogramowania wspomagające pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych albo przystosować istniejące narzędzia lub opracować nowe, w celu sformułowania hipotez związanych z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi. Do opracowanych w ramach pracy dyplomowej zagadnień potrafi zebrać odpowiednie źródła literaturowe, a także potrafi o nich przygotować opracowanie naukowe i prezentację multimedialną. Dyplomant potrafi również samodzielnie doskonalić się w wykorzystaniu różnych technologii i zasobów, wspomagających pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
B_2A_U03 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
B_2A_U04 | Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności |
B_2A_U07 | Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu pisanej pracy dyplomowej magisterskiej |
---|
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej, a także opanowanie umiejętności opisu tekstowego wykonywanych czynności, analiz, obliczeń, projektowania |
C-3 | Opanowanie znajomości podstawowych reguł dotyczących wykorzystywania materiału źródłowego i formułowania własnych wniosków, opinii, które stanowią efekt uzyskany z realizowanej pracy |
C-4 | Opanowanie umiejętności prezentowania medialnego z zakresu opracowywanego tematu i studiowanej specjalności |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy i wniosków z przygotowanej pracy dyplomowej |
Treści programowe | T-PD-1 | Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda problemowa |
---|
M-2 | metody aktywizujące |
M-3 | metody programowane |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena końcowa z pracy dyplomowej magisterskiej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z samodzielnością podczas stosowania różnych technologii i wykorzystywania zasobów, bądź specjalistycznych narzędzi lub oprogramowania wspomagających pracę projektanta oraz organizatora procesów budowlanych, umie natomiast przy naprowadzeniu wybrać odpowiednie narzędzie przydatne do rozwiązywania problemu z wybranych zagadnień z budownictwa |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |