Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Skrzyżowania drogowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Skrzyżowania drogowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>, Przemysław Gardas <Przemyslaw.Gardas@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 18 2,00,44zaliczenie
wykładyW1 18 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs "Budownictwo komunikacyjne"
W-2Znajomość obsługi podstawowego oprogramowania CAD.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
C-2Umiejętność wykonania projektu koncepcyjnego skrzyżowania drogowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczen projektowych. Wydanie tematów projektu koncepcyjnego przebudowy istniejącego skrzyżowania.1
T-P-2Wydanie podkładów mapowych. Omówienie oznaczeń na mapie. Omówienie zawartości projektu.1
T-P-3Kalibracja podkładu mapowego w programie CAD i umieszczenie go w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.2
T-P-4Koncepcja przebudowy skrzyżowania w planie sytuacyjnym. Usprawnienia dla niepełnosprawnych.4
T-P-5Profil podłużny jezdni skrzyżowania.2
T-P-6Przekroje normalne na skrzyżowaniu. Szczegóły konstrukcyjne.2
T-P-7Organizacja ruchu.2
T-P-8Projektowanie konstrukcji nawierzchni.2
T-P-9Oddanie projektów.2
18
wykłady
T-W-1Omówienie treści programowych i zasad zaliczenia przedmiotu. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.1
T-W-2Podział skrzyżowań.2
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.6
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.2
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.2
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).2
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie2
T-W-8Zaliczenie wykładów.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.18
A-P-2Wykonanie projektu.42
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.17
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.6
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W10T2A_W08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1S-1
B_2A_N2/D/D/03_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W09, B_2A_W10T2A_W07, T2A_W08C-1T-P-8, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/03_U01
Potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
B_2A_U18, B_2A_U22, B_2A_U14, B_2A_U08, B_2A_U21, B_2A_U07T2A_U07, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19C-2T-P-8, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/D/D/03_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
B_2A_K03T2A_K02C-1, C-2T-P-8, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_N2/D/D/03_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/03_U01
Potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu koncepcyjnego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/D/D/03_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 1999, Dz. U. 1999 nr 43 poz. 430
  2. Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 25 stycznia w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o drogach publicznych, 2007, Dz. U. 2007 nr 19 poz. 115
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 2003, Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181
  4. Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz. I i II, GDDP, Warszawa, 2001
  5. Instrukcja projektowania małych rond, GDDP, Warszawa, 1996
  6. Wytyczne projektowania ulic, GDDP, Warszawa, 1992
  7. Wytyczne projektowania dróg – WPD 1, WPD – 2 i WPD- 3, GDDP, Warszawa, 1995
  8. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Warszawa, WKŁ, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Komentarz do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. cz. II, GDDKiA, Warszawa, 2002
  2. Instrukcja techniczna K-1 Mapa zasadnicza, Główny Geodeta Kraju, Warszawa, 1998
  3. Stypułkowski B., Drogi kołowe i węzły drogowe, PWN, Warszawa, 1984
  4. Datka S., Ulice, Politechnika Krakowska, Kraków, 1986
  5. Krystek R., Węzły drogowe i autostradowe, WKŁ, Warszawa, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczen projektowych. Wydanie tematów projektu koncepcyjnego przebudowy istniejącego skrzyżowania.1
T-P-2Wydanie podkładów mapowych. Omówienie oznaczeń na mapie. Omówienie zawartości projektu.1
T-P-3Kalibracja podkładu mapowego w programie CAD i umieszczenie go w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.2
T-P-4Koncepcja przebudowy skrzyżowania w planie sytuacyjnym. Usprawnienia dla niepełnosprawnych.4
T-P-5Profil podłużny jezdni skrzyżowania.2
T-P-6Przekroje normalne na skrzyżowaniu. Szczegóły konstrukcyjne.2
T-P-7Organizacja ruchu.2
T-P-8Projektowanie konstrukcji nawierzchni.2
T-P-9Oddanie projektów.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Omówienie treści programowych i zasad zaliczenia przedmiotu. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.1
T-W-2Podział skrzyżowań.2
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.6
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.2
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.2
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).2
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie2
T-W-8Zaliczenie wykładów.1
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.18
A-P-2Wykonanie projektu.42
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.17
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.6
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/D/D/03_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
Treści programoweT-W-1Omówienie treści programowych i zasad zaliczenia przedmiotu. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.
T-W-2Podział skrzyżowań.
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/D/D/03_W02Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
Treści programoweT-P-8Projektowanie konstrukcji nawierzchni.
T-P-3Kalibracja podkładu mapowego w programie CAD i umieszczenie go w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-6Przekroje normalne na skrzyżowaniu. Szczegóły konstrukcyjne.
T-P-7Organizacja ruchu.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczen projektowych. Wydanie tematów projektu koncepcyjnego przebudowy istniejącego skrzyżowania.
T-P-2Wydanie podkładów mapowych. Omówienie oznaczeń na mapie. Omówienie zawartości projektu.
T-P-4Koncepcja przebudowy skrzyżowania w planie sytuacyjnym. Usprawnienia dla niepełnosprawnych.
T-P-5Profil podłużny jezdni skrzyżowania.
T-W-2Podział skrzyżowań.
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/D/D/03_U01Potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
B_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wykonania projektu koncepcyjnego skrzyżowania drogowego.
Treści programoweT-P-8Projektowanie konstrukcji nawierzchni.
T-P-3Kalibracja podkładu mapowego w programie CAD i umieszczenie go w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-6Przekroje normalne na skrzyżowaniu. Szczegóły konstrukcyjne.
T-P-7Organizacja ruchu.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczen projektowych. Wydanie tematów projektu koncepcyjnego przebudowy istniejącego skrzyżowania.
T-P-2Wydanie podkładów mapowych. Omówienie oznaczeń na mapie. Omówienie zawartości projektu.
T-P-4Koncepcja przebudowy skrzyżowania w planie sytuacyjnym. Usprawnienia dla niepełnosprawnych.
T-P-5Profil podłużny jezdni skrzyżowania.
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu koncepcyjnego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt koncepcyjny skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/D/D/03_K01Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
C-2Umiejętność wykonania projektu koncepcyjnego skrzyżowania drogowego.
Treści programoweT-P-8Projektowanie konstrukcji nawierzchni.
T-P-3Kalibracja podkładu mapowego w programie CAD i umieszczenie go w odpowiednich współrzędnych geodezyjnych.
T-P-6Przekroje normalne na skrzyżowaniu. Szczegóły konstrukcyjne.
T-P-7Organizacja ruchu.
T-P-2Wydanie podkładów mapowych. Omówienie oznaczeń na mapie. Omówienie zawartości projektu.
T-P-4Koncepcja przebudowy skrzyżowania w planie sytuacyjnym. Usprawnienia dla niepełnosprawnych.
T-P-5Profil podłużny jezdni skrzyżowania.
T-W-2Podział skrzyżowań.
T-W-5Warunki widoczności na skrzyżowaniach zwykłych i rondach.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań różnych typów (zwykłe, skanalizowane, ronda). Niepełnosprawni w ruchu drogowym.
T-W-4Chodniki i ścieżki rowerowe. Zjazdy, zatoki autobusowe i postojowe.
T-W-7Relacje konfliktowe i organizacja ruchu na skrzyżowaniu zwykłym i rondzie
T-W-6Poprawność rozwiązań różnych typów skrzyżowań (geometria wlotów, czytelność i przejezdność skrzyżowania).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.