Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_2A_B-IV/2_U01 | Nabywanie umiejętności i kompetencji w zakresie rozumienia problemów planowania regionalnego i sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_2A_U06 | w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji |
---|
A_2A_U03 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego |
A_2A_U08 | potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe |
A_2A_U11 | potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali |
A_2A_U13 | w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury |
A_2A_U16 | potrafi opracować dokumentację projektową i planistyczną różnych rodzajów, także powykonawczą, orzeczenia techniczne itp. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
---|
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabywanie umiejętności i kompetencji w zakresie rozumienia problemów planowania regionalnego i sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego. |
---|
Treści programowe | T-P-4 | Koncepcja rozwoju przestzrennego w oparciu o dokonane analizy. |
---|
T-P-5 | Prezentacja multimedialna |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady zawierające zagadnienia planowania regionalnego, seminaria pozwalające na konstruktywne ujęcie problematyki zakresu warsztatów, warsztaty projektowe obejmujące analizy istniejącego zagospodarowania przestrzennego oraz aktualnych trendów rozwoju przestrzennego i gospodarczego województwa ze szczególnym uwzględnieniem wybranych obszarów problemowych. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą materiały wejściowe i źródłowe, analizy strategiczne, scenariusze rozwojowe i opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju przestrzennego danego obszaru, graficzne przedstawienie scenariuszów rozwojowych oraz koncepcji rozwoju przestrzennego wybranego obszaru problemowego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Opracowanie koncepcji rozwoju przestrzennego wybranego obszaru problemowego w oparciu o poprawnie wykonane analizy uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, oraz analizę potencjału rozwojowego obszaru i scenariusze rozwojowe. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |