Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_2A_CN2-VI/1_U01 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_2A_U03 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej |
---|
C-2 | nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD |
Treści programowe | T-L-8 | - prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna
- wypowiedź zespołu autorskiego
- analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego
- przekazanie przez zespół autorski pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej |
---|
T-L-7 | - praca nad prezentacją końcową projektu, opracowanie rzutów, przekrojów, elewacji z uwzglednieniem zagadniej techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych
- opracowanie końcowe modelu 3D oraz ujęć perspektywicznych w postaci wizualizacji komputerowych
- sprawdzenie zgodności opracowanego projektu z zasadmi tworzenia rysunku technicznego i dokumntacji projektowej
- opracowanie części opisowej przedstawiającej przyjęte rozwiązania techniczne w projekcie |
T-L-2 | - analiza wybranych przez zespoły studenckie tematów projektowych
- określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie
- merytoryczna dyskusja nad zebranymi przez zespoły materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej
- ostateczne sformuowanie problemu i idei projektowej oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego |
T-L-6 | przeglad nr 2 prezentacja multimedialna gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie |
T-L-4 | przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie |
T-L-1 | - wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design)
- podział na dwuosobowe grupu studenckie
- przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań
- podanie przykładowej literatury odnoszacej się tematyki zajęć
- omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu |
T-L-3 | praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD |
Metody nauczania | M-1 | metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych |
---|
M-2 | metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych |
M-3 | metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |