Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_BTZ-A-O8.3_U01 | The student is able to identify fields of acting of various subjects as lobbying actions and other forms of influence. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U01 | Potrafi stosować i przestrzegać norm etycznych w pracy zawodowej biotechnologa; umie postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalającą na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie; dostrzega i wykorzystyuje aspekty społeczne w pracy biotechnologa. Potrafi dokonywać analiz ekonomicznych dotyczących działań w zakresie biotechnologii. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Familiarity with basic terms regarding lobbying, its forms and mechanisms along with its influence on the economy and social life. |
---|
C-1 | Familiarity with basic terms regarding lobbying, its forms and mechanisms along with its influence on the economy and social life. |
Treści programowe | T-W-2 | Evolution of content and form of lobbying from ancient to modern time. |
---|
T-W-6 | Lobbying in Poland – actors, roles, forms and effects. |
T-W-1 | Etymology, definitions, content and range of the phenomenon |
T-W-5 | Models and forms of lobbying in certain countries (USA, Canada, United Kingdom, Germany, Austria, France). |
T-W-7 | Lobbying regulations and practices in the European Union. Fields and forms of Poland-EU lobbying. |
T-W-3 | Legal and ethical lobbying regulations. Lobbying compared to other influencing methods. |
T-W-4 | Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices. |
Metody nauczania | M-1 | Conversational lecture. |
---|
M-3 | Problem-focused lecture |
M-2 | Informational lecture. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Final test. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Meritorical activity during lectures |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | The student is capable of listing basic types of lobbying behaviour but he or she can only perform their fragmentary analysis |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |