Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Komputerowo wspomagane projektowanie instalacji wytwarzania materiałów budowlanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowo wspomagane projektowanie instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
Specjalność Technologia chemiczna materiałów budowlanych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 60 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka na poziomie szkoły średniej
W-2Podstawy obsługi komputera
W-3Matematyka na poziomie szkoły średniej.
W-4Podstawowa obsługa komputera.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
C-2Umiejętność tworzenia stron www i aplikacji internetowych
C-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych5
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia5
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander10
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel10
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych10
T-L-6Programowanie w języku c++20
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody programowane z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-05_W01
Posiada wiedzę w zakresie modelowania procesów chemicznych za pomocą komputera
TCH_2A_W02T2A_W01InzA2_W02, InzA2_W05C-3, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1S-1
TCH_2A_D17-05_W02
Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie przełożenia wiedzy matematycznej opisującej procesy technologiczne na programy komputerowe.
TCH_2A_W09T2A_W03C-3, C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1S-1
TCH_2A_D17-05_W03
Ma więdzę o nowościach informatycznych w zakresie projektowania instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
TCH_2A_W12T2A_W05, T2A_W06InzA2_W01C-3, C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-05_U01
Potrafi stworzyć aplikację do rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
TCH_2A_U18T2A_U19InzA2_U08C-3, C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-05_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy informatycznej
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-3, C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-05_W01
Posiada wiedzę w zakresie modelowania procesów chemicznych za pomocą komputera
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D17-05_W02
Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie przełożenia wiedzy matematycznej opisującej procesy technologiczne na programy komputerowe.
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D17-05_W03
Ma więdzę o nowościach informatycznych w zakresie projektowania instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-05_U01
Potrafi stworzyć aplikację do rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-05_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy informatycznej
2,0
3,060% materialu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Maciej Gonet, Excel w obliczeniach naukowych i inżynierskich, Helion, Warszawa, 2011, II, ISBN: 978-83-246-3066-0
  2. Jerzy Grębosz, Symfonia C++ - Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo, Edition 2000, Warszawa, 2009, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych5
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia5
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander10
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel10
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych10
T-L-6Programowanie w języku c++20
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-05_W01Posiada wiedzę w zakresie modelowania procesów chemicznych za pomocą komputera
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych
T-L-6Programowanie w języku c++
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-05_W02Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie przełożenia wiedzy matematycznej opisującej procesy technologiczne na programy komputerowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu
C-2Umiejętność tworzenia stron www i aplikacji internetowych
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych
T-L-6Programowanie w języku c++
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-05_W03Ma więdzę o nowościach informatycznych w zakresie projektowania instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu
C-2Umiejętność tworzenia stron www i aplikacji internetowych
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych
T-L-6Programowanie w języku c++
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-05_U01Potrafi stworzyć aplikację do rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu
C-2Umiejętność tworzenia stron www i aplikacji internetowych
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych
T-L-6Programowanie w języku c++
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% materiału
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-05_K01Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy informatycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Biegłość w obsłudze komputera i umiejętność doboru oprogramowania adekwatnie do podjętego problemu
C-2Umiejętność tworzenia stron www i aplikacji internetowych
C-1Umiejętność rozwiązywania problemów z zakresu instalacji wytwarzania materiałów budowlanych przy zastosowaniu programowania w języku c++ oraz MS Excel
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień informatycznych
T-L-2System DOS - podstawowe zagadnienia
T-L-3System MS Windows oraz Totalcommander
T-L-4Obliczenia numeryczne za pomocą MS Excel
T-L-5html oraz php w tworzeniu aplikacji internetowych
T-L-6Programowanie w języku c++
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% materialu
3,5
4,0
4,5
5,0