Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Biopolimery i biomateriały
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 150 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii chemicznej I i II
W-2Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej
W-3Wybrane zagadnienia z technologii polimerów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej magisterskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja tematu prac badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską z obszaru technologii polimerów15
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską20
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych20
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych95
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w pracach laborratoryjnych75
A-L-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej magisterskiej z obszaru technologii polimerów20
A-L-3Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników55
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej magisterskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-10_W01
Ma wiedzę z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
TCH_2A_W01, TCH_2A_W04T2A_W01, T2A_W02InzA2_W01, InzA2_W03, InzA2_W05C-3, C-2T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-3, S-1
TCH_2A_D11-10_W02
Ma wiedzę z zakresu technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
TCH_2A_W02T2A_W01InzA2_W02, InzA2_W05C-3, C-2T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-10_U01
Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
TCH_2A_U02T2A_U01C-3, C-1T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-3
TCH_2A_D11-10_U02
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
TCH_2A_U03, TCH_2A_U06T2A_U02, T2A_U05C-3, C-2, C-1T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-10_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
TCH_2A_K04, TCH_2A_K02T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-2, C-1T-L-3, T-L-2, T-L-4M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-10_W01
Ma wiedzę z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii cpolimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
3,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
4,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne
4,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
5,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje problemy technologiczne i je interpretuje
TCH_2A_D11-10_W02
Ma wiedzę z zakresu technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
3,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
4,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
4,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
5,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników i ich dyskusji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-10_U01
Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem
3,5Samodzielniegromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna
4,0Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
4,5Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
5,0Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
TCH_2A_D11-10_U02
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Kierowany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej
3,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej
4,0Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki
4,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje
5,0Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-10_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
3,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
4,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań
4,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym
5,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusję

Literatura podstawowa

  1. 2012, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2012
  2. 2011, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2011
  3. 2010, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2010

Literatura dodatkowa

  1. 2009, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009
  2. 2008, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2008
  3. 2007, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja tematu prac badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską z obszaru technologii polimerów15
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską20
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych20
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych95
150

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w pracach laborratoryjnych75
A-L-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej magisterskiej z obszaru technologii polimerów20
A-L-3Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników55
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-10_W01Ma wiedzę z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii cpolimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
3,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
4,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne
4,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
5,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje problemy technologiczne i je interpretuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-10_W02Ma wiedzę z zakresu technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
3,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
4,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
4,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
5,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników i ich dyskusji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-10_U01Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej magisterskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem
3,5Samodzielniegromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna
4,0Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
4,5Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
5,0Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-10_U02Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej magisterskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Kierowany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej
3,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej
4,0Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki
4,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje
5,0Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-10_K01Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej magisterskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
3,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
4,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań
4,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym
5,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusję