Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_1A_P01_U01 | Student potrafi skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego,dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.) |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_1A_U07 | potrafi posługiwać się typowymi narzędziami informatycznymi do projektowania, modelowania i symulacji komputerowych wybranych zagadnień chemicznych, fizycznych i technicznych |
---|
Nano_1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty chemiczne, interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_1A_U09 | potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
Nano_1A_U10 | potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Nano_1A_U11 | potrafi wykorzystać poznane metody eksperymentalne, symulacje komputerowe i modele teoretyczne do analizy i rozwiązywania problemów inżynierskich |
Nano_1A_U14 | potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych |
Nano_1A_U16 | na podstawie analizy istniejącego procesu potrafi zaproponować jego modernizacje, prowadzące do poprawy wskaźników ekonomicznych oraz środowiskowych |
Nano_1A_U17 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, zgodnie z zadaną specyfiką, charakterystyczny dla ukończonej specjalności oraz ocenić jego poprawność przy użyciu właściwych metod, technik i urządzeń |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji przygotowujących Studenta do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Poszerzanie wiedzy z zakresu nanotechnologii poprzez:
- zapoznanie się z procesami z zakresu nanotechnologii realizowanymi w przemyśle chemicznym,
- udział w projektowaniu oraz wykonaniu instalacji do przeprowadzenia prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu nanotechnologii,
- dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów prowadzonych procesów,
- przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnym, biurach projektowych oraz instytucjach naukowo-badawczych w zakresie nanotechnologii. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Praktyka zawodowa |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena w formie zaliczenia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.) |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę o procesach technologicznych z zakresu nanotechnologii (np.: dobór lub zmiana parametrów procesu technologicznego, dobór metod i technik do kontroli przebiegu procesu i produktów itp.) Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |