Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały
Sylabus przedmiotu Sztuka studiowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sztuka studiowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie ma wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest nauczenie się efektywnego i twórczego studiowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Motywacja i cele studiowania. Studiowanie prawdziwe a powierzchowne. Jak najlepiej wykorzystać czas spędzony w szkole wyższej? Jak polubić swoją uczelnię i przekształcić studiowanie w przygodę intelektualną wysokiej próby? Konieczność kształcenia ustawicznego i elastyczność - znak czasu. Jak się skutecznie uczyć? Jak się zrelaksować? Jak zapamiętywać większe ilości informacji. Formy uczenia się. Poznanie procesów zapamiętywania, potęgowanie zdolności uczenia się, rozwijanie koncentracji. Indywidualny charakter optymalnych metod przyswajania wiedzy. Wiedza cząstką kwalifikacji a umiejętności składnikiem kwalifikacji . Zarządzanie czasem i osiąganie celów. Umiejętność pracy zespołowej. Pozauczelniane formy aktywności w trakcie studiowania - wyjazdy zagraniczne, staże, wolontrariaty, przynależność do organizacji i stowarzyszeń. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 29 |
A-W-2 | Udział w zaliczeniu pisemnym | 1 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zajęć i do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konserwatorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach oraz zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A07a_W01 Ma wiedzę ogólną dotyczącą społecznych efektów działalności inżynierskiej, efektywnego i twórczego zdobywania wiedzy, konieczności kształcenia ustawicznego. | Nano_1A_W13 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A07a_U01 Ma umiejętność samoksztalcenia się i świadomość konieczności kształcenia ustawicznego. | Nano_1A_U05 | T1A_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A07a_K01 Rozumie konieczność samokształcenia się i stałego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych. | Nano_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A07a_W01 Ma wiedzę ogólną dotyczącą społecznych efektów działalności inżynierskiej, efektywnego i twórczego zdobywania wiedzy, konieczności kształcenia ustawicznego. | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi na teście zaliczeniowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A07a_U01 Ma umiejętność samoksztalcenia się i świadomość konieczności kształcenia ustawicznego. | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 50% poprawnych odpowiedzi na teście zaliczeniowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A07a_K01 Rozumie konieczność samokształcenia się i stałego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi na teście sprawdzającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Aurelia Polańska, Sztuka studiowania, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, Gdynia, 1997
- D. Rowantree, Sztuka studiowania, Zysk i s-ka
- J. Kozielecki, O człowieku wielowymiarowym, Wyd. Żak, Warszawa, 1996
- A.L. McGinnis, Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z ludzi co najlepsze., PWN, Warszawa, 1995
- K. Obuchowski, Psychologia dążeń ludzkich, PWN, Warszawa, 1974
- J. Orczyk, Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa, 1978
- O.J. Rudniański, Uczelnia i Ty, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1975
- H. Seley, Stres okiełznany, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, 1987
Literatura dodatkowa
- E. Fromm, Niech się stanie człowiek, PWN, Warszawa, 1996
- A. Kępiński, Autoportret człowieka, Wyd. Literackie, Kraków, 1992
- T. Kotarbiński, Sprawność i błąd, PZWS, Warszawa, 1996
- W. Marciszewski, Sztuka dyskutowania, PZWS, Warszawa, 1995
- M. Święcicki, Jak studiować, jak pisać prace magisterską, Warszawa, 1969