Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_1A_D2-07a_U01 | Student powinien umieć sformułować lakier/farbę, w tym z dodatkiem nanonapełniaczy, dokonać oceny właściwości kompozycji powłokotwórczej, nałożyć na podłoże oraz dokonać oceny uzyskanej powloki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
Nano_1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych dla kierunku nanotechnologii dobrze udokumentowane opracowanie zagadnień z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów |
Nano_1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
Nano_1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się, m. in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
Nano_1A_U06 | posługuje się językiem angielskim (lub innym językiem obcym) zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego, w stopniu umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem instrukcji technicznych, artykułów i podręczników z dziedziny nauk ścisłych, a w szczególności z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów |
Nano_1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty chemiczne, interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_1A_U09 | potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
Nano_1A_U10 | potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Nano_1A_U12 | potrafi dostrzegać konsekwencje środowiskowe, ekonomiczne i społeczne wprowadzania konkretnych rozwiązań technicznych oraz zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Nano_1A_U13 | potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Nano_1A_U14 | potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych |
Nano_1A_U17 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, zgodnie z zadaną specyfiką, charakterystyczny dla ukończonej specjalności oraz ocenić jego poprawność przy użyciu właściwych metod, technik i urządzeń |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z rodzajami komponentów do formułowania farb i lakierów, w tym modyfikowanych napełniaczami nanocząstkowymi, ich rolą w kompozycji lub w powłoce, podstawami technologii otrzymywania kompozycji powłokowych, ich aplikacji na różne podłoża, a także metodami charakteryzacji właściwości kompozycji powłokotwórczych i finalnych powłok |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Podstawy technologii otrzymywania farb/lakierów ciekłych oraz proszkowych |
---|
T-W-2 | Przegląd ważniejszych polimerów i żywic powłokotwórczych (akrylowe, winylowe, alkidowe, poliuretanowe, żywice epoksydowe) |
T-W-7 | Technologie aplikacji materiałów powłokowych na podłoże |
T-W-3 | Napełniacze i nanonapełniacze oraz pigmenty, ich charakterystyka i rola w powłoce |
T-W-1 | Wprowadzenie: pojęcia podstawowe (farba, lakier, szpachlówka), kategorie materiałów powłokowych, aspekty ekologiczne stosowania |
T-W-4 | Sposoby dyspergowania nanonapełniaczy w kompozycji farby/lakieru |
T-W-5 | Inne dodatki do farb i lakierów (rozpuszczalniki, zagęstniki, współrozpuszczalniki, koalescenty, środki przeciwpienne, biocydy i in.) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta w zakresie formułowania kompozycji powłokowych, ich oceny fizykochemicznej, metod aplikacji na podłoże oraz metod oceny finalnych cech materiałów powłokowych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy studenta podczas ćwiczeń laboratoryjnych w zakresie ogólnej wiedzy dot. rodzaju komponentów i składu kompozycji powłokowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |
3,5 | Student posiada akceptowalne umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie formułowania kompozycji powłokotwórczych ich oceny fizykochemicznej, nakładania na podloże oraz metod badań finalnych powłok |