Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość materiału obowiązującego na drugim stopniu studiów na kierunku kształcenia technologia chemiczna lub inżynieria chemiczna i procesowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z zasadami wykonywania pracy doktorskiej w dziedzinie nauk technicznych |
C-2 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji na dany temat w obszarze zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej |
C-3 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na wybrany temat z obszaru technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie doktorantów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi uzyskania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych | 2 |
T-S-2 | Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów) | 2 |
T-S-3 | Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej | 12 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji na wybrany temat | 5 |
A-S-3 | Studia literaturowe w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium | 5 |
A-S-4 | Przygotowanie się do dyskusji w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody praktyczne: seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D01_W02 w zależności od wybranego kierunku badań doktorant potrafi objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "technologia Chemiczna" lub "Inzynieria Chemiczna" | TICh_3A_W02 | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-3, T-S-2, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D01_U05 doktorant potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień technologii chemicznej lub inzynierii chemicznej | TICh_3A_U05 | — | C-3, C-2 | T-S-3, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D01_K02 doktorant rozumie potrzebę przekazywania informacji o różnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną | TICh_3A_K02 | — | C-3, C-2 | T-S-3, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D01_W02 w zależności od wybranego kierunku badań doktorant potrafi objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "technologia Chemiczna" lub "Inzynieria Chemiczna" | 2,0 | |
3,0 | doktorant jest w staniei w stopniu podstawowym objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "Technologia Chemiczna" lub "Inżynieria Chemiczna" | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D01_U05 doktorant potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień technologii chemicznej lub inzynierii chemicznej | 2,0 | |
3,0 | doktorant potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną na wybrany temat | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D01_K02 doktorant rozumie potrzebę przekazywania informacji o różnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną | 2,0 | |
3,0 | doktorant posiada podstawowe umiejętności w zakresie przekazywania informacji, dotyczących różnych zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, Dz. U. Nr 65, poz. 595, z późn. zm.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 września 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora, Dziennik Ustawa Nr 204, poz. 1200