Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Technologia chemiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia chemiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów wymaganych programem studiów doktoranckich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z ostatnimi regulacjami (REACH) i rekomendacjami (BAT) w dziedzinie przemysłu chemicznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | BAT - najlepsze dostępne techniki. Definicje, kryteria, przyklady. REACH - podstawy systemu Aktualna sytuacja przemysłu chemicznego w regionie zachodniopomorskim, w Polsce, w świecie. Najnowsze osiągnięcia w zakresie nowych materialów i technologii oraz ich zastosowania. | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udzial w zajęciach. Praca samodzielna. Udział w zaliczeniu | 90 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec semestru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C01a_W01 Ma zaawansowaną wiedzę na temat metod realizacji procesów technologicznych | TICh_3A_W08 | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C01a_U01 Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny najlepszych rozwiązań stosowanych w technologii/inżynierii chemicznej. | TICh_3A_U11 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C01a_K01 Posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowsku naukowym i zawodowym. | TICh_3A_K03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C01a_U01 Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny najlepszych rozwiązań stosowanych w technologii/inżynierii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność oceny różnych rozwiązań technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C01a_K01 Posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowsku naukowym i zawodowym. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić wpływ badacza na środowisko naukowe i zawodowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- UE, Dyrektywa nr 96/61/WE z 24 września 1996 r, 24 września 1996, 1996
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1907/2006, 2006