Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Soroka <Jacek.Soroka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Sawicka <Marta.Sawicka@zut.edu.pl>, Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnione kryteria rejestracji na ostatni semestr studiów. |
W-2 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej inzynierskiej w formie maszynopisu. |
C-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej najważniejsze hipotezy badawcze, opis badań i wnioski zawarte w pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Opracowanie wyników badan laboratoryjnych i obliczen inzynierskich. | 0 |
T-PD-2 | Przygotowanie pracy dyplomowej inzynierskiej z zachowaniem wymagan stawianych pracom dyplomowym inzynierskim na WTiICh. | 0 |
T-PD-3 | Przygotowanie prezentacji wyników pracy inzynierskiej w formie multimedialnej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Studiowanie literatury zwiazanej z tematyka pracy inzynierskiej | 120 |
A-PD-2 | Konsultacje z promotorem | 60 |
A-PD-3 | Opracowanie i analiza wyników. | 50 |
A-PD-4 | Formułowanie wniosków z badań wykonanych w ramach pracy. | 20 |
A-PD-5 | Opracowanie i przygotowanie pracy inzynierskiej w formie maszynopisu | 150 |
A-PD-6 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej główne tezy pracy, opis badań i wnioski. | 20 |
A-PD-7 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego | 30 |
A-PD-8 | Egzamin dyplomowy | 1 |
451 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badan i wykonanych obliczen oraz ich prezentacji. |
M-2 | Indywidualna dyskusja studenta z promotorem. |
M-3 | Samodzielna praca studenta. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie w wyniku obserwacji. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_C20_W01 Student ma wiedze z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | Ch_1A_W01, Ch_1A_W02, Ch_1A_W03, Ch_1A_W06 | X1A_W01, X1A_W02, X1A_W03, X1A_W06 | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-1 |
Ch_1A_C20_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | Ch_1A_W07, Ch_1A_W08, Ch_1A_W12 | X1A_W07, X1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-PD-2 | M-3, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_C20_U01 Student potrafi pozyskiwac informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł. | Ch_1A_U07, Ch_1A_U10, Ch_1A_U01 | X1A_U01, X1A_U07, X1A_U10 | — | C-1, C-2 | T-PD-3, T-PD-2 | M-3 | S-3, S-1 |
Ch_1A_C20_U02 Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | Ch_1A_U01, Ch_1A_U02, Ch_1A_U03, Ch_1A_U04, Ch_1A_U14, Ch_1A_U15 | X1A_U01, X1A_U02, X1A_U03, X1A_U04 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07 | C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3 |
Ch_1A_C20_U03 Student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań | Ch_1A_U06, Ch_1A_U08, Ch_1A_U09 | X1A_U06, X1A_U08, X1A_U09 | — | C-1, C-2 | T-PD-3, T-PD-2 | M-3, M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_C20_K01 Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia się. | Ch_1A_K01, Ch_1A_K05 | X1A_K01, X1A_K05, X1A_K06 | InzA_K01 | C-1 | T-PD-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Ch_1A_C20_K02 Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | Ch_1A_K04, Ch_1A_K05, Ch_1A_K06 | X1A_K04, X1A_K06, X1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-3, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_C20_W01 Student ma wiedze z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowa wiedze z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ch_1A_C20_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedze na temat zasad ochrony własnosci intelektualnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_C20_U01 Student potrafi pozyskiwac informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwac podstawowe informacje z literatury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ch_1A_C20_U02 Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania własnych problemów badawczych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania prostych problemów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ch_1A_C20_U03 Student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonych przez siebie badań | 2,0 | |
3,0 | Studeny potrafi opracowac wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_C20_K01 Student rozumie wartosc i wage nauki i ciagłego kształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebe ciagłego kształcenia sie i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Ch_1A_C20_K02 Student potrafi myslec w sposób kreatywny, logiczny i przedsiebiorczy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi myśleć w sposób logiczny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brandt S., Analiza danych., PWN, Warszawa, 2002
- Kukiełka L., Podstawy badan inzynierskich, PWN, Warszawa, 2002
- Praca zbiorowa pod red. J. Kaminskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny jezyka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
- Seidel K-H, Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.J., Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010