Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
Sylabus przedmiotu Przedmiot humanistyczny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot humanistyczny II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości o sztuce na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabędzie wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności człowieka. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka okresu średniowiecza: chrzescijaństwa, islamu, bizantyjska, romańska | 2 |
T-W-2 | Cechy charakterystyczne sztuki gotyckiej | 2 |
T-W-3 | Warunki rozwoju stylu renesansowego | 2 |
T-W-4 | Architektura renesansowa | 2 |
T-W-5 | Rzeźba okresu Renesansu | 2 |
T-W-6 | Cechy charakterystyczne malarstwa renesansowego, typowe dzieła malarskie. Techniki i formy artystyczne w malarstwie. Malarstwo renesansowe Niderlandów, Włoch, Niemiec | 4 |
T-W-7 | Okres renesansu w sztuce polskiej. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzacym wykłady | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-4 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w połączeniu z pokazem komputerowym i przeżyciem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pod koniec semestru pisemne podsumowanie osiągniętych efektów uczenia się. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_A04a_W01 Potrafi ocenić i scharakteryzować sztukę gotycką i renesansową | Ch_1A_W12 | — | InzA_W03 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_A04a_U01 Potrafi dostrzgać piękno sztuki w połączeniu z pozatechnicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | Ch_1A_U11 | — | InzA_U03 | C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ch_1A_A04a_K01 Potrafi ocenić znaczenie sztuki w rozwoju kulturalnym, zwłaszcza osiągnięć w zakresie budownictwa, malarstwa, rzeźby | Ch_1A_K01 | X1A_K01, X1A_K05 | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_A04a_W01 Potrafi ocenić i scharakteryzować sztukę gotycką i renesansową | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej i okresu renesansu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_A04a_U01 Potrafi dostrzgać piękno sztuki w połączeniu z pozatechnicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Posiada umijętności w zakresie przedstawiania charakterystycznych cech architektury, rzeźby, malarstwa, ceramiki i innych form sztuki starożytnej i renesansu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ch_1A_A04a_K01 Potrafi ocenić znaczenie sztuki w rozwoju kulturalnym, zwłaszcza osiągnięć w zakresie budownictwa, malarstwa, rzeźby | 2,0 | |
3,0 | Jest osobą kompetentną w rozpoznawaniu charakterystycznych cech sztuki starożytnej i renesansowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Osińska B., Sztuka i czas - od prehistorii do rokoka, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
- Osińska B., Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
Literatura dodatkowa
- Mrowcewicz K., Kultura baroku i klasycyzmu, Stentor, Warszawa, 2003, pierwsze