Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport chłodniczy i paliw
Sylabus przedmiotu Eksploatacja systemów transportowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja systemów transportowych | ||
Specjalność | Zintegrowany transport wodny i lądowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roma Strulak <Roma.Strulak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość organizacji i zarządzania w transporcie, infrastruktury i środków transportu, ekonomiki transportu oraz systemów transportowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dobór środków transportu | 5 |
T-A-2 | Dobór infrastruktury transportowej | 5 |
T-A-3 | Modelowanie systemu transportowego | 4 |
T-A-4 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Modelowanie systemu transportowego | 7 |
T-L-2 | Wybór środków transportu i infrastruktury transportowej | 7 |
T-L-3 | Zaliczenie zadań laboratoryjnych | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka transeuropejskich systemów transportowych | 2 |
T-W-2 | Strategie przewozowe | 2 |
T-W-3 | Podstawy projektowania zintegrowanych procesów transportowych | 3 |
T-W-4 | Klasyfikacja przewoźnika transportu zintegrowanego | 2 |
T-W-5 | NVOCC-MTO, NVO-MTO, VO-MTO | 6 |
T-W-6 | Dokumentacja przewozowa MTD | 2 |
T-W-7 | Organizacja eksploatacji zintegrowanych systemów transportowych | 1 |
T-W-8 | Rynek usług transportu zintegrowanego | 2 |
T-W-9 | Liniowa i punktowa infrastruktura zintegrowanych systemów transportowych | 1 |
T-W-10 | Organizacja eksploatacji terminali kontenerowych | 2 |
T-W-11 | Innowacyjne podejście do bezpieczeństwa zintegrowanych systemów transportowych | 2 |
T-W-12 | Strategie rozwoju systemów | 2 |
T-W-13 | Aspekty ekonomiczne eksploatacji zintefgrowanych systemów transportowych | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych | 5 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia zadań laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-12_W01 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej w zakresie adekwatnym do eksploatacji systemów transportowych | TR_1A_W08 | T1A_W04, T1A_W05 | InzA_W05 | C-1 | T-W-9, T-W-12, T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-A-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
TR_1A_D1-12_W02 Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji systemów technicznych stosowanych w transporcie | TR_1A_W10 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-12_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne systemów transportowych | TR_1A_U13 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-3, T-A-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
TR_1A_D1-12_U02 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe | TR_1A_U11 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-13 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D1-12_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalnia systemów transportowych, w tym ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | TR_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-12, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-12_W01 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej w zakresie adekwatnym do eksploatacji systemów transportowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
TR_1A_D1-12_W02 Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji systemów technicznych stosowanych w transporcie | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-12_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
TR_1A_D1-12_U02 Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D1-12_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalnia systemów transportowych, w tym ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Grzywacz W., Rynek usług transportowych, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1980
- Grzywacz W., Burniewicz J., Ekonomika transportu, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1989
- Marszałek S., Organizacja i zarządzanie w transporcie, Śląska Szkoła Zarządzania, Katowice, 1999
- Wronka J., Transport kombinowany w aspekcie wymogów zrównoważonego rozwoju, Naukowe Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu P.P., Warszawa - Szczecin, 2002