Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_1A_C14_U01 | Student jest w stanie rozwiązywać zadania techniczne formułując koncepcje rozwiązań z dziedziny budowy maszyn w stopniu podstawowym. Potrafi dokonywać oceny rozwiązań technicznych istniejących obiektów. Na podstawie ogólnie sformuowanego zadania projektowego potrafi wybrać właściwą metodę oraz narzędzia rozwiązania zadania. Potrafi na bazie przeprowadzonych obliczeń inżynierskich dobrać pasujące rozwiązanie lub określić jego podstawowe wymiary. Potrafi zaprojektować w środowisku Autodesk Inventor proste urządzenie, obiekt, instalację lub system. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_1A_U04 | potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym |
---|
TR_1A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
TR_1A_U15 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu |
TR_1A_U17 | potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu |
TR_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Zapoznanie studentów z zasadami i sposobami przeprowadzania obliczeń inżynierskich |
---|
C-3 | Utrwalenie wiedzy z zakresu wykonywania i odczytywania rysunków technicznych |
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami konstruowania elementów maszyn |
Treści programowe | T-A-3 | Połączenia spawane |
---|
T-A-2 | Wymiarowanie części maszym w oparciu o kryterium wytrzymałości |
T-A-4 | Połączenia gwintowe |
T-A-1 | Dobór z katalogów elementów maszyn na podstawie prostych obliczeń inżynierskich |
T-P-2 | Projekt połączenia śrubowego |
T-P-3 | Projekt spawanej konstrukcji stalowej |
T-P-1 | Projekt podzespółu napędowego |
Metody nauczania | M-3 | Metoda programowana z użyciem komputera |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie materiału przerabianego na ćwiczeniach przedmiotowych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektów wykonywanych przez studenta |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać zadań. |
3,0 | Student potrafi poprawnie rozwiązywać zadania, często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej. |
3,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0. |
4,0 | Student potrafi poprawnie i samodzelnie wykonać typowe zadania. Ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej. |
4,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0. |
5,0 | Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać nietypowe zadania.
Wykazuje inicjatywę w stosowaniu własnych rozwiązań. Nie popełnia pomyłek w
obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej. |