Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D4-04_U02 | Student potrafi, w oparciu o wiedzę zdobytą na zajęciach oraz informacje z literatury i innych źródeł, rozwiązywać zadania obliczeniowe z zakresu przechowalnictwa żywności w niskich temperaturach oraz dokonać analizy procesu przechowywania w warunkach chłodniczych danego produktu żywnościowego z punktu widzenia jego jakości i bezpieczeństwa. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
---|
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień obliczeniowych z zakresu przechowalnictwa żywności w niskich temperaturach oraz umiejętności przeprowadzania analizy procesu przechowywania w warunkach chłodniczych danego produktu żywnościowego z punktu widzenia jego jakości i bezpieczeństwa. |
---|
Treści programowe | T-A-2 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych. |
---|
T-A-1 | Przykłady i zadania dostosowane do treści wykładów, obejmujące: wyznaczanie parametrów fizycznych produktu żywnościowego, obliczanie podstawowych parametrów procesów schładzania i zamrażania żywności (czas procesu, ilość ciepła odprowadzanego od produktu, średnia jednostkowa moc chłodnicza, średnia prędkość zamrażania produktu), wybrane zagadnienia obliczeniowe bilansu cieplnego komory chłodniczej (wyznaczanie składowych strumieni ciepła związanych z przechowywanym produktem), szacowanie czasu domrażania produktu żywnościowego w komorze chłodniczej, dokonanie analizy procesu przechowywania w warunkach chłodniczych danego produktu żywnościowego z punktu widzenia jego jakości i bezpieczeństwa. |
Metody nauczania | M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Sprawdzenie realizacji w trakcie zajęć zadań obliczeniowych oraz wykonania zadań domowych. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w postaci zadań sprawdzających czy student osiągnął zakładane efekty kształcenia. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić wymaganych obliczeń na poziomie elementarnym lub dokonać poprawnej analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych. |
3,0 | Student potrafi na poziomie elementarnym przeprowadzić wymagane obliczenia oraz dokonać analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych, popełniając przy tym szereg istotnych błędów merytorycznych. Poza tym, przy rozwiązywaniu zadań, potrafi w elementarnym stopniu dostrzec również ich aspekty pozatechniczne. |
3,5 | Student potrafi na poziomie podstawowym przeprowadzić wymagane obliczenia oraz dokonać analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych, popełniając przy tym nieliczne istotne błędy merytoryczne. Poza tym, przy rozwiązywaniu zadań, potrafi dostrzec również ich aspekty pozatechniczne. |
4,0 | Student potrafi przeprowadzić wymagane obliczenia oraz dokonać analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych, popełniając drobne błędy merytoryczne. Potrafi również dokonać właściwej oceny realizowanego procesu technologii chłodniczej, uwzględniając w niej aspekty pozatechniczne. |
4,5 | Student potrafi rozwiązać zadania obliczeniowe oraz dokonać prawidłowej analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych, bez żadnych błędów merytorycznych, popełniając jedynie drobne pomyłki. Potrafi również dokonać właściwej oceny realizowanego procesu technologii chłodniczej, uwzględniając w niej aspekty pozatechniczne. |
5,0 | Student potrafi bezbłędnie rozwiązać zadania obliczeniowe oraz dokonać prawidłowej analizy procesu przechowywania danego produktu żywnościowego w warunkach chłodniczych. Potrafi również dokonać właściwej oceny realizowanego procesu technologii chłodniczej, uwzględniając w niej aspekty pozatechniczne, a także zaproponować odpowiednią modyfikacje w jego realizacji. |