Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)

Sylabus przedmiotu Ekologia w transporcie i magazynowaniu paliw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekologia w transporcie i magazynowaniu paliw
Specjalność Transport paliw
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 32 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,00,41zaliczenie
wykładyW4 15 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Eksploatacja systemów transportowych paliw, Własności paliw.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność oszacowania ryzyka i zagrożeń ekologicznych wynikających z transportu paliw. Umiejętność określenia sposobów przeciwdziałanie skutkom katastrof ekologicznych z udziałem paliw płynnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zanieczyszczenie mórz i oceanów przez jednostki pływające2
T-A-2Emisja spalin przez transport morski1
T-A-3Sposoby obniżania tkosyczności spalin - homogenizatory1
T-A-4Analiza niezawodności obiektów górnictwa morskiego - platformy2
T-A-5Naturalne procesy zachodące podczas rozlewów olejowych2
T-A-6Techniczne sposoby ograniczania powierzchni rozlewów olejowych na morzu2
T-A-7Sorbenty1
T-A-8Dyspergenty1
T-A-9Ekologia w transporcie śródlądowym1
T-A-10Zaliczenie2
15
wykłady
T-W-1Znaczenie ekologii w transporcie paliw - wiadomości wstępne1
T-W-2Ekologiczne zabezpieczenie magazynów paliw2
T-W-3Ekologiczne zabezpieczenie stacji paliw2
T-W-4Ubytki paliw podczas magazynowania i transportu4
T-W-5Badanie i likwidacja zanieczyszczeń substancjami ropopochodnymi w gruncie2
T-W-6Podstawowe zagrożenia środowiska przez transport morski i śródlądowy2
T-W-7Podsumowanie wiadomości2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach30
A-A-2Studiowanie literatury fachowej i wybranych stron internetowych10
A-A-3Przygotowanie prezentacji7
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia2
49
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej i wybranych stron internetowych związanych z ekologią wtransporcie paliw20
A-W-3Przygotowanie wiadomości wstępnych dotyczących wybranych zagadnień związanych z ekologią w transporcie paliw6
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i udział w egzamine9
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Seminarium
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła - w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena z seminarium
S-3Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-4Ocena formująca: ocena podsumowująca - egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-14-2_W01
Student ma uporządkowaną wiedę dotyczącą zagrożeń wynikających z transportu paliw, sposobów ich zapobiegania oraz sposobów minimalizacji skutków zdarzeń i katastrof ekologicznych.
TR_2A_W04, TR_2A_W10, TR_2A_W13T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-A-9, T-A-8, T-A-7M-1, M-4, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-14-2_U01
Student potrafi ocenić zakresy zagrożeń ekologicznych, potrafi im zapobiegać oraz zaproponować najbardziej korzystny sposób zwalczania ich skutków
TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U21T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-A-4, T-A-9, T-A-8, T-A-7M-1, M-4, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-14-2_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko, zna wagę obowiązujących procedur i potrafi je stosować
TR_2A_K08, TR_2A_K07, TR_2A_K03T2A_K02, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-1T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-9, T-A-1, T-A-6M-1, M-4, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-14-2_W01
Student ma uporządkowaną wiedę dotyczącą zagrożeń wynikających z transportu paliw, sposobów ich zapobiegania oraz sposobów minimalizacji skutków zdarzeń i katastrof ekologicznych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-14-2_U01
Student potrafi ocenić zakresy zagrożeń ekologicznych, potrafi im zapobiegać oraz zaproponować najbardziej korzystny sposób zwalczania ich skutków
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-14-2_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko, zna wagę obowiązujących procedur i potrafi je stosować
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Michałowski W.,Trzop S., Rurociągi dalekiego zasięgu, Ossolineum, Warszawa, 2005
  2. Stugała J., Ropa naftowa a środowisko przyrodnicze, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2001
  3. Iksicki M., Wesołek Z., Puchalski J., Ropa naftowa w transporcie morskim, TRADEMAR., Gdynia, 1999
  4. czech K., Uwarunkowania ochrony środowiska. Aspekty krajowe, unijne, międzynarodowe, WNT, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Dyb J., Miś R., Zawadzki T., Eksploatacja stacji LPG, KBE, Krosno, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zanieczyszczenie mórz i oceanów przez jednostki pływające2
T-A-2Emisja spalin przez transport morski1
T-A-3Sposoby obniżania tkosyczności spalin - homogenizatory1
T-A-4Analiza niezawodności obiektów górnictwa morskiego - platformy2
T-A-5Naturalne procesy zachodące podczas rozlewów olejowych2
T-A-6Techniczne sposoby ograniczania powierzchni rozlewów olejowych na morzu2
T-A-7Sorbenty1
T-A-8Dyspergenty1
T-A-9Ekologia w transporcie śródlądowym1
T-A-10Zaliczenie2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie ekologii w transporcie paliw - wiadomości wstępne1
T-W-2Ekologiczne zabezpieczenie magazynów paliw2
T-W-3Ekologiczne zabezpieczenie stacji paliw2
T-W-4Ubytki paliw podczas magazynowania i transportu4
T-W-5Badanie i likwidacja zanieczyszczeń substancjami ropopochodnymi w gruncie2
T-W-6Podstawowe zagrożenia środowiska przez transport morski i śródlądowy2
T-W-7Podsumowanie wiadomości2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach30
A-A-2Studiowanie literatury fachowej i wybranych stron internetowych10
A-A-3Przygotowanie prezentacji7
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia2
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej i wybranych stron internetowych związanych z ekologią wtransporcie paliw20
A-W-3Przygotowanie wiadomości wstępnych dotyczących wybranych zagadnień związanych z ekologią w transporcie paliw6
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i udział w egzamine9
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-14-2_W01Student ma uporządkowaną wiedę dotyczącą zagrożeń wynikających z transportu paliw, sposobów ich zapobiegania oraz sposobów minimalizacji skutków zdarzeń i katastrof ekologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
TR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oszacowania ryzyka i zagrożeń ekologicznych wynikających z transportu paliw. Umiejętność określenia sposobów przeciwdziałanie skutkom katastrof ekologicznych z udziałem paliw płynnych
Treści programoweT-W-6Podstawowe zagrożenia środowiska przez transport morski i śródlądowy
T-W-1Znaczenie ekologii w transporcie paliw - wiadomości wstępne
T-W-5Badanie i likwidacja zanieczyszczeń substancjami ropopochodnymi w gruncie
T-A-9Ekologia w transporcie śródlądowym
T-A-8Dyspergenty
T-A-7Sorbenty
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła - w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-14-2_U01Student potrafi ocenić zakresy zagrożeń ekologicznych, potrafi im zapobiegać oraz zaproponować najbardziej korzystny sposób zwalczania ich skutków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U21potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oszacowania ryzyka i zagrożeń ekologicznych wynikających z transportu paliw. Umiejętność określenia sposobów przeciwdziałanie skutkom katastrof ekologicznych z udziałem paliw płynnych
Treści programoweT-W-3Ekologiczne zabezpieczenie stacji paliw
T-W-5Badanie i likwidacja zanieczyszczeń substancjami ropopochodnymi w gruncie
T-W-2Ekologiczne zabezpieczenie magazynów paliw
T-A-4Analiza niezawodności obiektów górnictwa morskiego - platformy
T-A-9Ekologia w transporcie śródlądowym
T-A-8Dyspergenty
T-A-7Sorbenty
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła - w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-14-2_K01Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko, zna wagę obowiązujących procedur i potrafi je stosować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oszacowania ryzyka i zagrożeń ekologicznych wynikających z transportu paliw. Umiejętność określenia sposobów przeciwdziałanie skutkom katastrof ekologicznych z udziałem paliw płynnych
Treści programoweT-A-2Emisja spalin przez transport morski
T-A-4Analiza niezawodności obiektów górnictwa morskiego - platformy
T-A-5Naturalne procesy zachodące podczas rozlewów olejowych
T-A-3Sposoby obniżania tkosyczności spalin - homogenizatory
T-A-9Ekologia w transporcie śródlądowym
T-A-1Zanieczyszczenie mórz i oceanów przez jednostki pływające
T-A-6Techniczne sposoby ograniczania powierzchni rozlewów olejowych na morzu
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła - w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli