Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D1-12_U02 | Student potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
---|
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
TR_2A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych |
TR_2A_U06 | ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
---|
C-2 | Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-3 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-5 | Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej |
Treści programowe | T-P-1 | Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej. |
---|
T-P-2 | Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków. |
T-P-5 | Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu logistycznego zarządzania transportem |
T-P-7 | Relacje elementów systemu logistycznego zarządzania transportem z otoczeniem |
T-P-9 | Analiza zasad wykorzystania oceny wskaźnikowej w podejmowaniu decyzji |
T-P-11 | Analiza SWOT zaproponowanych rozwiązań problemu z zakresu logistycznego zarządzania transportem: identyfikacja mocnych oraz słabych punktów, identyfikacja możliwości wdrożenia oraz zagrożeń projektu inwestycyjnego |
T-P-13 | Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań |
T-P-15 | Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych |
T-P-3 | Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa. |
T-P-4 | Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych w transporcie; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy |
T-P-10 | Zasady finansowania projektów inwestycyjnych ze środków krajowych oraz środków Unii Europejskiej. Źródła finansowania wewnętrzne i zewnętrzne; własne i obce; wady i zalety finansowania obcego; finansowanie krótko i długoterminowe; koszt kapitału własnego i obcego; dobór źródeł finansowania |
T-P-12 | Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań |
T-P-14 | Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu dot. logistycznego zarządzania transportem z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań |
T-P-16 | Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy |
T-P-8 | Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu logistycznego zarządzania transportem; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej; ocena wskaźnikowa: wartość obecna netto (Net Present Value, NPV), wewnętrzna stopa zwrotu (Internal Rate of Return, IRR), wskaźnik korzysci-koszty (Benefit-cost ratio); zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu – MIRR |
T-P-6 | Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów systemu logistycznego zarządzania transportem; Metody identyfikacji elementów krytycznych systemu logistycznego zarządzania transportem |
Metody nauczania | M-5 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie, wyjaśnienie |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metoda programowana z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny średniej z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena końcowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |