Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_C04_U01 | Student potrafi dokonać doboru właściwej metody i rozwiązać zadania inżynierskie z zakresu mechaniki stosowanej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia |
---|
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejetności opisu ruchu punktu oraz bryły sztywnej. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wyznaczania równań ruchu bryły sztywnej, na którą działaję znane są siły. |
Treści programowe | T-W-1 | Praca i energia kinetyczna punktu materialnego. Energia kinetyczna układu punktów materialnych, twierdzenie Koeniga. Zasada zachowania energii mechanicznej. Środek mas, momenty bezwładności i momenty dewiacji układu punktów materialnych, twierdzenie Steinera. Pęd i moment pędu (kręt) punktu materialnego. Zasada zachowania pędu układu punktów materialnych. Zasada d’Alamberta. Zasada zachowania krętu. Pole sił potencjalnych. Równania dynamiczne ruchu układu punktów materialnych w ruchu płaskim. |
---|
T-W-2 | Elementy dynamiki analitycznej: klasyfikacja więzów, współrzędne krzywoliniowe. Uogólnione prędkości i przyspieszenia w układach dowolnych. Podstawy mechaniki analitycznej. Równania Lagrange’a I i II rodzaju. Wybrane elementy teorii drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody. Drgania układów liniowych i nieliniowych o wielu stopniach swobody. Drgania wymuszone z tarciem wiskotycznym z wymuszeniem harmonicznym o wielu stopniach swobody. Eliminatory i tłumiki drgań. Metody analizy i syntezy układów dynamicznych. |
T-A-3 | Równania różniczkowe ruchu, zasada d'Alemberta. Dynamika ruchu obrotowego bryły sztywnej wokóół stałej osi. Dynamika ruchu płaskiego bryły sztywnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie przkładowych zadań przy tablicy przy aktywnym udziale studentów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwia z danej partii materiału (ćwiczenia) |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wskazywanie braków wiedzy i umiejętności w trakcie trwania ćwiczeń audytoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu jedynie typowych zadań |
3,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0 |
4,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi bezbłędnie wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu typowych zadań; ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych |
4,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0 |
5,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi rozwiązywać zadania niestandardowe. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza omówiony zakres materiału |