Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Europejski rynek usług transportowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Europejski rynek usług transportowych
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 10 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,50,29zaliczenie
wykładyW3 15 1,50,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych
W-2Znajomość podstaw marketingu i problematyki z zarządzania przedsiębiorstwem transportowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami finansów przedsiębiorstw transportowych
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu finansów przedsiębiorstw transportowych
C-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności gospodarczej
C-4Poznanie istoty aspektów prawnych i praktycznych odnoszących się europejskiego rynku transportowego co pozwoli studentowi na racjonalne zarządzanie ryzykiem i zrozumienie istoty konkurencyjności i stosowania wielokryterialnej analizy pozycji przedsiębiorstw na rynku europejskim.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie i przygotowanie podstawowych informacji dla opracowania projektu planu usług transportowej dla wybranej gałęzi transportu5
T-A-2Organizacja działalności planowanego przedsięwzięcia5
T-A-3Plan działalności transportowej i ocena ekonomiczna-techniczna planowanego przedsięwzięcia5
15
projekty
T-P-1Prezentacja opracowanych projektów przez studentów dla wybranych rynków usług transportowych10
10
wykłady
T-W-1Istota i cele rynku usług europejskiego rynku usług transportowych1
T-W-2Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych1
T-W-3Charakterystyka pojęć usługa transportowa, transport spedycja.logistyka1
T-W-4Środki transportu i ich rola na europejskim rynku transportowym1
T-W-5Wybrane gałęzie transportu na europejskim rynku usług transportowych1
T-W-6Bariery do rozwoju międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw transportowych1
T-W-7Źródła i determinanty międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa1
T-W-8Wybrane koncepcje na europejskim rynku usług1
T-W-9Istota konkurencji i monopolu w transporcie na wybranych rynkach europejskich1
T-W-10Ocena konkurencyjności przedsiębiorstwa –wybrane metody1
T-W-11Sposoby osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym1
T-W-12Zależność między konkurencją a innnowacyjnością przedsiębiorstw1
T-W-13Efekt synergii na rynku europejskim rynku transportowym1
T-W-14Trendy na europejskim a światowym rynek transportowy1
T-W-15Dalsze scenariusze rozwoju rynku usług transportu w UE1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2studiowanie literatury6
A-A-3przygotowanie do zajęć17
38
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie do zajęć15
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury15
A-W-3przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie7
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konserwatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
S-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy poprzez prezentację projektu
S-5Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy poprzez egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-16-3_W01
Student rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i srodowiskowe uwarunkowania rynku usług transportowych w Europie
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-4T-P-1, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-15, T-W-14, T-W-13, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-12M-3, M-1, M-2, M-4S-2, S-1, S-4, S-3, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-16-3_U01
Student potrafi dokonac anlizy funkcjonowania rybku usług transportowych oraz ocenić istniejace rozwiązania. Student potrafi zaprojektowac systemy lub procesy typowe dla europejskiego transportu
TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U17T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U08C-4T-P-1, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-3, M-2, M-4S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-16-3_K01
Student potrafi wspóldziałać i pracowac w grupie, przekazywać informacje na temat europejskiego rynku usług transportowych z uwzglednieniem różnych opini na ten temat
TR_2A_K07, TR_2A_K04T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-4T-P-1M-2, M-4S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-16-3_W01
Student rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i srodowiskowe uwarunkowania rynku usług transportowych w Europie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-16-3_U01
Student potrafi dokonac anlizy funkcjonowania rybku usług transportowych oraz ocenić istniejace rozwiązania. Student potrafi zaprojektowac systemy lub procesy typowe dla europejskiego transportu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-16-3_K01
Student potrafi wspóldziałać i pracowac w grupie, przekazywać informacje na temat europejskiego rynku usług transportowych z uwzglednieniem różnych opini na ten temat
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Biała ksiega. Europejska Polityka Transportowa 2010: czas na podjecie decyzji.COM (2001) 370 Bruksela, 2010
  2. red. M. Gorynia, Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, AE, Poznan, 2002
  3. Jerzemowska M. (red.), Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2006
  4. . Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa, 2001
  5. Pierscionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2003
  6. Semenov I., Zarządzanie ryzykiem w gospodarce morskiej, t. II, Zarządzanie ryzykiem innowacji w transporcie morskim, Wyd. PS, Szczecin, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie i przygotowanie podstawowych informacji dla opracowania projektu planu usług transportowej dla wybranej gałęzi transportu5
T-A-2Organizacja działalności planowanego przedsięwzięcia5
T-A-3Plan działalności transportowej i ocena ekonomiczna-techniczna planowanego przedsięwzięcia5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Prezentacja opracowanych projektów przez studentów dla wybranych rynków usług transportowych10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i cele rynku usług europejskiego rynku usług transportowych1
T-W-2Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych1
T-W-3Charakterystyka pojęć usługa transportowa, transport spedycja.logistyka1
T-W-4Środki transportu i ich rola na europejskim rynku transportowym1
T-W-5Wybrane gałęzie transportu na europejskim rynku usług transportowych1
T-W-6Bariery do rozwoju międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw transportowych1
T-W-7Źródła i determinanty międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa1
T-W-8Wybrane koncepcje na europejskim rynku usług1
T-W-9Istota konkurencji i monopolu w transporcie na wybranych rynkach europejskich1
T-W-10Ocena konkurencyjności przedsiębiorstwa –wybrane metody1
T-W-11Sposoby osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym1
T-W-12Zależność między konkurencją a innnowacyjnością przedsiębiorstw1
T-W-13Efekt synergii na rynku europejskim rynku transportowym1
T-W-14Trendy na europejskim a światowym rynek transportowy1
T-W-15Dalsze scenariusze rozwoju rynku usług transportu w UE1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2studiowanie literatury6
A-A-3przygotowanie do zajęć17
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie do zajęć15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury15
A-W-3przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie7
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-16-3_W01Student rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i srodowiskowe uwarunkowania rynku usług transportowych w Europie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-4Poznanie istoty aspektów prawnych i praktycznych odnoszących się europejskiego rynku transportowego co pozwoli studentowi na racjonalne zarządzanie ryzykiem i zrozumienie istoty konkurencyjności i stosowania wielokryterialnej analizy pozycji przedsiębiorstw na rynku europejskim.
Treści programoweT-P-1Prezentacja opracowanych projektów przez studentów dla wybranych rynków usług transportowych
T-A-3Plan działalności transportowej i ocena ekonomiczna-techniczna planowanego przedsięwzięcia
T-A-2Organizacja działalności planowanego przedsięwzięcia
T-A-1Omówienie i przygotowanie podstawowych informacji dla opracowania projektu planu usług transportowej dla wybranej gałęzi transportu
T-W-1Istota i cele rynku usług europejskiego rynku usług transportowych
T-W-2Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych
T-W-3Charakterystyka pojęć usługa transportowa, transport spedycja.logistyka
T-W-4Środki transportu i ich rola na europejskim rynku transportowym
T-W-5Wybrane gałęzie transportu na europejskim rynku usług transportowych
T-W-6Bariery do rozwoju międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw transportowych
T-W-7Źródła i determinanty międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa
T-W-8Wybrane koncepcje na europejskim rynku usług
T-W-15Dalsze scenariusze rozwoju rynku usług transportu w UE
T-W-14Trendy na europejskim a światowym rynek transportowy
T-W-13Efekt synergii na rynku europejskim rynku transportowym
T-W-9Istota konkurencji i monopolu w transporcie na wybranych rynkach europejskich
T-W-11Sposoby osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
T-W-10Ocena konkurencyjności przedsiębiorstwa –wybrane metody
T-W-12Zależność między konkurencją a innnowacyjnością przedsiębiorstw
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1wykład konserwatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
S-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy poprzez prezentację projektu
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
S-5Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy poprzez egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-16-3_U01Student potrafi dokonac anlizy funkcjonowania rybku usług transportowych oraz ocenić istniejace rozwiązania. Student potrafi zaprojektowac systemy lub procesy typowe dla europejskiego transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Poznanie istoty aspektów prawnych i praktycznych odnoszących się europejskiego rynku transportowego co pozwoli studentowi na racjonalne zarządzanie ryzykiem i zrozumienie istoty konkurencyjności i stosowania wielokryterialnej analizy pozycji przedsiębiorstw na rynku europejskim.
Treści programoweT-P-1Prezentacja opracowanych projektów przez studentów dla wybranych rynków usług transportowych
T-A-3Plan działalności transportowej i ocena ekonomiczna-techniczna planowanego przedsięwzięcia
T-A-2Organizacja działalności planowanego przedsięwzięcia
T-A-1Omówienie i przygotowanie podstawowych informacji dla opracowania projektu planu usług transportowej dla wybranej gałęzi transportu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy poprzez prezentację projektu
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-16-3_K01Student potrafi wspóldziałać i pracowac w grupie, przekazywać informacje na temat europejskiego rynku usług transportowych z uwzglednieniem różnych opini na ten temat
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Poznanie istoty aspektów prawnych i praktycznych odnoszących się europejskiego rynku transportowego co pozwoli studentowi na racjonalne zarządzanie ryzykiem i zrozumienie istoty konkurencyjności i stosowania wielokryterialnej analizy pozycji przedsiębiorstw na rynku europejskim.
Treści programoweT-P-1Prezentacja opracowanych projektów przez studentów dla wybranych rynków usług transportowych
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy poprzez prezentację projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.