Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)
specjalność: Transport portowy i przemysłowy

Sylabus przedmiotu Systemy sterowania w ruchu drogowym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy sterowania w ruchu drogowym
Specjalność Inżynieria ruchu w transporcie
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw z Infrastruktury transportu lądowego i inżynierii ruchu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami sterowania w ruchu drogowym
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny rozwiazań telematycznych
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji pozycji lądowych środkow transportu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Modelowanie systemów sterowania ruchem1
T-A-2Analiza porównawcza systemów sterowania ruchem w poszczególnych gałęziach transportu1
T-A-3Optymalizacja systemów sterowania ruchem1
T-A-4Efektywność eksploatacji i ekonomiczne efekty wdrażania systemów sterowania ruchem1
T-A-5Badania parametrów ruchu pojazdów1
5
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia systemów sterowania ruchem.1
T-W-2Geneza telematyki transportu a inteligentnych systemów transportowych.1
T-W-3Architektura systemów.1
T-W-4Kompatybilność rozwiązań oraz interoperacyjność odrębnych systemów.1
T-W-5Urządzenia telematyki.1
T-W-6Nawigacja i telekomunikacja. Interfejsy człowiek – maszyna, HMI.1
T-W-7Systemy: pomiaru potoków podróżnych, informacji dla podróżnych, ostrzegawcze i sterujące w pojazdach i na drogach, przeciwwypadkowe, teleautomatyki autostradowej, identyfikacji pojazdów i ładunków, elektronicznego pobierania opłat drogowych i inne.1
T-W-8Zintegrowane systemy informacyjne, sterowanie transportem.1
T-W-9Integracja eksploatacyjna różnych rodzajów systemów sterowania ruchem .1
T-W-10Tendencje rozwojowe telematycznych systemów sterowanie ruchem w transporcie w Polsce i Europie.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zajęc10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do zajęć i do egzaminu. Egzamin.10
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konserwatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez dyskusję
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-02_W01
Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą ekonomicznych uwarunkowań w ruchu drogowym
TR_1A_W05T1A_W03, T1A_W08InzA_W03C-2T-A-4M-3S-3
TR_1A_D4-02_W02
Student posiada uporzadkowaną wiedzę z podstaw eksloatacji systemów sterowania w ruchu drogowym
TR_1A_W10T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-3, C-2T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-02_U01
Student potrafi wykorzystywać techniki dotyczące systemów sterowania ruchem drogowycm
TR_1A_U03T1A_U02C-2T-A-1, T-A-2M-3S-3
TR_1A_D4-02_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację na temat ruchu drogowego
TR_1A_U05T1A_U04C-4, C-1, C-3, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-02_K01
Student rozumie społeczne aspekty dotyczace sterowania ruchem drogowym
TR_1A_K07T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1T-W-8, T-A-4M-1, M-3, M-2S-3
TR_1A_D4-02_K02
Student rozumie aspekty pozatechniczne dotyczące działalności związanej z ruchem drogowym
TR_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-02_W01
Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą ekonomicznych uwarunkowań w ruchu drogowym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-02_W02
Student posiada uporzadkowaną wiedzę z podstaw eksloatacji systemów sterowania w ruchu drogowym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-02_U01
Student potrafi wykorzystywać techniki dotyczące systemów sterowania ruchem drogowycm
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,00 Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-02_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację na temat ruchu drogowego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,00 Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-02_K01
Student rozumie społeczne aspekty dotyczace sterowania ruchem drogowym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_1A_D4-02_K02
Student rozumie aspekty pozatechniczne dotyczące działalności związanej z ruchem drogowym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Nowacki G. (red.):, Telematyka transportu drogowego., ITS, Warszawa, 2008
  2. Piecha J. (red.):, Rejestracja i przetwarzanie danych w telematycznych systemach transportu., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Wydro K.B., Analiza stanu potrzeb prac rozwojowych w zakresie telematyki transportu w Polsce, Instytut Łączności, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Modelowanie systemów sterowania ruchem1
T-A-2Analiza porównawcza systemów sterowania ruchem w poszczególnych gałęziach transportu1
T-A-3Optymalizacja systemów sterowania ruchem1
T-A-4Efektywność eksploatacji i ekonomiczne efekty wdrażania systemów sterowania ruchem1
T-A-5Badania parametrów ruchu pojazdów1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia systemów sterowania ruchem.1
T-W-2Geneza telematyki transportu a inteligentnych systemów transportowych.1
T-W-3Architektura systemów.1
T-W-4Kompatybilność rozwiązań oraz interoperacyjność odrębnych systemów.1
T-W-5Urządzenia telematyki.1
T-W-6Nawigacja i telekomunikacja. Interfejsy człowiek – maszyna, HMI.1
T-W-7Systemy: pomiaru potoków podróżnych, informacji dla podróżnych, ostrzegawcze i sterujące w pojazdach i na drogach, przeciwwypadkowe, teleautomatyki autostradowej, identyfikacji pojazdów i ładunków, elektronicznego pobierania opłat drogowych i inne.1
T-W-8Zintegrowane systemy informacyjne, sterowanie transportem.1
T-W-9Integracja eksploatacyjna różnych rodzajów systemów sterowania ruchem .1
T-W-10Tendencje rozwojowe telematycznych systemów sterowanie ruchem w transporcie w Polsce i Europie.1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Studiowanie literatury10
A-A-3Przygotowanie do zajęc10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do zajęć i do egzaminu. Egzamin.10
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_W01Student ma uporzadkowaną wiedzę dotyczacą ekonomicznych uwarunkowań w ruchu drogowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
Treści programoweT-A-4Efektywność eksploatacji i ekonomiczne efekty wdrażania systemów sterowania ruchem
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_W02Student posiada uporzadkowaną wiedzę z podstaw eksloatacji systemów sterowania w ruchu drogowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny rozwiazań telematycznych
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
Treści programoweT-W-7Systemy: pomiaru potoków podróżnych, informacji dla podróżnych, ostrzegawcze i sterujące w pojazdach i na drogach, przeciwwypadkowe, teleautomatyki autostradowej, identyfikacji pojazdów i ładunków, elektronicznego pobierania opłat drogowych i inne.
T-W-8Zintegrowane systemy informacyjne, sterowanie transportem.
Metody nauczaniaM-1wykład konserwatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez dyskusję
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_U01Student potrafi wykorzystywać techniki dotyczące systemów sterowania ruchem drogowycm
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
Treści programoweT-A-1Modelowanie systemów sterowania ruchem
T-A-2Analiza porównawcza systemów sterowania ruchem w poszczególnych gałęziach transportu
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,00 Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_U02Student potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację na temat ruchu drogowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji pozycji lądowych środkow transportu
C-1Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami sterowania w ruchu drogowym
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny rozwiazań telematycznych
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
Treści programoweT-A-1Modelowanie systemów sterowania ruchem
T-A-2Analiza porównawcza systemów sterowania ruchem w poszczególnych gałęziach transportu
T-A-3Optymalizacja systemów sterowania ruchem
T-A-4Efektywność eksploatacji i ekonomiczne efekty wdrażania systemów sterowania ruchem
T-A-5Badania parametrów ruchu pojazdów
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,00 Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_K01Student rozumie społeczne aspekty dotyczace sterowania ruchem drogowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami sterowania w ruchu drogowym
Treści programoweT-W-8Zintegrowane systemy informacyjne, sterowanie transportem.
T-A-4Efektywność eksploatacji i ekonomiczne efekty wdrażania systemów sterowania ruchem
Metody nauczaniaM-1wykład konserwatoryjny
M-3ćwiczenia przedmiotowe
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-02_K02Student rozumie aspekty pozatechniczne dotyczące działalności związanej z ruchem drogowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami sterowania w ruchu drogowym
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny jakości systemów sterowania ruchem
Treści programoweT-W-3Architektura systemów.
T-W-4Kompatybilność rozwiązań oraz interoperacyjność odrębnych systemów.
T-W-5Urządzenia telematyki.
T-W-7Systemy: pomiaru potoków podróżnych, informacji dla podróżnych, ostrzegawcze i sterujące w pojazdach i na drogach, przeciwwypadkowe, teleautomatyki autostradowej, identyfikacji pojazdów i ładunków, elektronicznego pobierania opłat drogowych i inne.
T-W-8Zintegrowane systemy informacyjne, sterowanie transportem.
Metody nauczaniaM-1wykład konserwatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez dyskusję
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań